ایران و استرالیا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

ایران و استرالیا در زمینه تجارت، سرمایه‌ گذاری و توریسم یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش شانا، محمدرضا نعمت‌ زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و استرالیا گفت: امیدواریم با امضای این یادداشت تفاهم در بخش‌های تجاری، صنعتی و معدنی، سرمایه‌‌گذاری‌های مشترک بین 2 کشور افزایش یابد.

وی افزود: صندوق‌های ضمانت صادرات هر 2 کشور برای تسهیل جریان تجاری و سرمایه‌‌گذاری و همچنین توسعه همکاری‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌‌ای ایران و استرالیا فعال‌تر می،شود، البته پیشنهاد می‌کنم برای توسعه روابط تجاری میان سازمان توسعه تجارت ایران و کمیسیون تجاری دولت استرالیا (آسترید) یادداشت تفاهم دیگری امضا شود.

نعمت‌ زاده ضمن تاکید بر فعال کردن اتاق‌های مشترک ایران و استرالیا، تصریح کرد: برای تبادل اطلاعات تجاری و توسعه روابط بازرگانی این موضوع جزو اولویت‌های کاری ماست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همکاری‌های معدنی با کشور استرالیا برای ما ضرورت داشته و همسو با همکاری در زمینه فرآوری مواد معدنی نظیر طلا، زغال، سنگ آهن و همچنین توسعه مبادلات تجاری و تامین برخی اقلام مورد نیاز کشورمان نظیر بوکسیت و پودر آلومینا مدنظرمان است.

وی ضمن تاکید بر ارتباط مستمر تجار و صنعتگران 2 کشور ایران و استرالیا، گفت: با شرکت کردن در نمایشگاه‌ های یکدیگر زمینه مشارکت مستمر و فعال آن‌ها فراهم می‌شود.

شایان یادآوری است که یادداشت تفاهم امضا شده بین محمدرضا نعمت‌ زاده و استیون کیوبو، وزیر تجارت، گردشگری و سرمایه گذاری استرالیا شامل 11 بخش بوده که در آن به مواردی همچون ارتقا تجارت و سرمایه‌‌گذاری دوجانبه، همکاری فنی، همکاری‌های توسعه تجاری و ارتقای روابط سرمایه‌‌گذاری دوجانبه اشاره شده است.

کد خبر 270023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =