طرح‌های توسعه ای میدان‌های مشترک اولویت ملی است

رئیس فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس شورای اسلامی، افزایش برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز را اولویت کشور دانست.

رحیم زارع در گفتگو خبرنگار شانا، برداشت از میدان‎های مشترک نفت و گاز را اولویت ملی دانست و گفت: تاکنون سرمایه گذاری زیادی در میدان های مشترک از جمله پارس جنوبی انجام شده است اما همچنان این طرح ها به دلیل گستردگی با پدیده تاخیر در برداشت مواجه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی یادآور شد: تعلل در میدان‌های مشترک به زیان کشور و به نفع طرف مقابل است زیرا شریک میدان به هر مقدار که بتواند برداشت می کند که این موضوع، سهم ایران را تحت تاثیر قرار می دهد. 

رئیس فراکسیون ایران در افق 1404 مجلس شورای اسلامی با اشاره افزایش گازرسانی‌ها در چند سال اخیر در کشور افزود: با تمکیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی ایران به توان بسیار خوبی در حوزه گاز دست می یابد و اهمیت این موضوع به دلیل این که میدان یادشده مشترک است، افزایش می یابد.

یکی از چالشهای مهم بخش نفت و گاز عدم توسعه میدانهای مشترک دریایی و خشکی با کشورهای همسایه است. اجرا نشدن بموقع طرح‌های برداشت نفت و گاز از میدان‌های مشترک به‌ویژه میدان گازی پارس جنوبی سبب شده است که کشور قطر در بهره برداری از این میدان و کشورهای همسایه دیگر در بقیه میدان‌های مشترک، از ایران پیشی گیرند. 

کد خبر 270026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =