تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس از الزام‌های برنامه ششم توسعه است

عضو کیسیون انرژی مجلس گفت: تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در الزام‌های برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: این طرح از ‌های بزرگ کشور به شمار می آید که در الزام‌های برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.

وی افزود: باید کوشش کرد این پروژه هر چه سریع تر تکمیل و راه اندازی شود زیرا به دلایل مختلف دچار تاخیر شده است.

این نماینده مجلس دهم درباره افزایش صادرات نفت ایران به روزانه بیش از 2 میلیون بشکه نیز گفت: با توجه به رقابتی که وجود دارد باید بیش از وضع کنونیتوان کشور را در حوزه صادرات نفت تقویت کرد.

نماینده بندرعباس در مجلس با تاکید بر استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید برای توسعه پروژه های صنعت نفت، گفت: یکی از این ابزار‌ها برای جبران عقب ماندگی‌های صنعت نفت و گاز، اجرا کردن الگوی  جدید قراردادهای نفتی است.

جلال میرزایی، عضو دیگر کمیسیون انرژی هم درباره پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: وزارت نفت باهدف اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، اهتمام ویژه ای برای راه اندازی و بهره برداری سریع‌تر پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارد. از این رو، در 2 سال گذشته روند تکمیل این پالایشگاه شتاب بیشتری گرفته است.

نماینده مردم ایلام افزود: پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد تا از خام فروشی میعانات گازی جلوگیری شود و با تولید بنزین باکیفیت مانع واردات بنزین شد.

میرزایی گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ایران به باشگاه صادرکنندگان بنزین، این فرآورده راهبردی و پرمصرف در جهان، می پیوندد.

 

کد خبر 270031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =