مراودات بانک ایران و اروپا با تهران به 5.5 میلیارد یورو رسید

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، راه‌ها برای تجارت ایران با سایر کشورها هموار شد، به طوری که مرداودات بانک ایران و اروپا با تهران به 5.5 میلیارد یورو رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، امید یراقی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان، امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در نخستین نشست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، گفت: توسعه روابط تجاری میان تهران و برلین نیازمند رفع موانع بانکی است، در صورتی که هنوز نتوانسته‌ایم با بانک‌های آلمانی مراوده داشته باشیم.

وی افزود: موانع مالیاتی، شفاف نبودن قوانین و مقررات دارایی و بالا بودن ریسک سرمایه گذاری از جمله موانع فعالیت اقتصادی در ایران است، با این وجود، دولت ایران با حمایت از شرکت‌های خارجی، در تلاش است ریسک سرمایه گذاری را در کشور کاهش دهد.

یراقی تصریح کرد: آلمان به عنوان بزرگترین صادرکننده جهان، می‌تواند با مشارکت با ایران به عرضه و ارائه انواع کالاها و خدمات مهندسی، آموزشی و فناوری‌های نوین بپردازد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان عنوان کرد: وجود منابع سرشار طبیعی، نفت و انرژی، نیروی انسانی، بازار بزرگ و مهم‌تر از همه امنیت موجود در ایران، مزایای کار و فعالیت در این کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد که از اواخر امسال شاهد پر رنگ‌تر شدن همکاری‌های تجاری و بازرگانی ایران و آلمان باشیم.

کد خبر 270034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =