باید از فرصت الحاق به گروه ویژه اقدام مالی برای تعاملات مالی بهره برد

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرصت گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای گشایش مالی و تعاملات با بانک های جهانی بهره برد.

به گزارش شانا، محمد بختیار در نطق میان دستور نشست علنی امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: باید از فرصت FATF برای گشایش مالی و تعاملات با ‌های جهانی بهره برد؛ البته باید این کار در چارچوب قانون اساسی و راهبردهای نظام صورت گیرد.

وی افزود: کشوری که در بالاترین سطح با تروریسم جهانی در مبارزه بوده و بیشترین شهدا را در مقابله با گروه های تروریستی تقدیم کرده نگران پیوستن به FATF نیست؛ از این رو در جهت گشایش مالی، شفافیت و تعاملات با بانک های جهانی باید از این فرصت بهره برد؛ البته باید این کار در چارچوب قانون اساسی و راهبردهای نظام صورت پذیرد.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان این‌که تصویب قوانین سلامت نظام اداری، مبارزه با پولشویی و امثالهم در سال‌های اخیر نتوانسته انتظارات بحق ملت شریف را برآورده کند، گفت: برای این موضوع باید سلامت کارگزاران را نهادینه کنیم.

بختیار افزود: اگر امروز شاهد 15 میلیارد دلار قاچاق کالا، نزدیک به50 هزار میلیارد تومان پولشویی و فرار مالیاتی به میزان 120 هزار میلیارد تومان در کشور هستیم، وجود این تخلفات به دلیل نبود شفافیت مالی در کشور است.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی، همچنین افزود: عدم اعتقاد بر لزوم وجود برنامه ششم و تغییرات مکرر در لایحه ارائه شده در شان دولت تدبیر و امید و مجلس که در راس امور است نیست.

 

کد خبر 270035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =