نشست رؤسای سازمان‌های همکار موسسه «جودی» پایان یافت

نشست رؤسای سازمان‌های همکار موسسه جودی که 26 سپتامبر (دوشنبه،4 مهر) آغاز شده بود دیروز (سه شنبه، پنجم مهر) به فعالیت خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شانا، اجلاس سران و نمایندگان سازمان‌های همکار موسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative) 26 و 27 سپتامبر (پنجم و ششم مهرماه) در آستانه پانزدهمین نشست وزارتی مجمع بین المللی انرژی (آی یی اف) در الجزیره برگزار شد.

از جمله نهادهایی که در این نشست حضور داشتند، سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اپک)، آژانس آماری اتحادیه اروپا (یوروستات)، مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف)، آژانس بین المللی انرژی (آی‌یی‌ای)، مجمع بین المللی انرژی (آی‌یی‌اف) و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بود.

نشست پیشین موسسه جودی سال 2014 میلادی در مسکو برگزار شده بود.

حاضران در نشست الجزیره درباره چگونگی بهبود تعامل میان ذینفعان زنجیره عرضه اطلاعات جودی بحث و گفت‌وگو کردند. آنها برنامه پنج ساله جودی را (تا سال 2020 میلادی) نیز تأیید و توافق کردند که عملکرد آینده را بر محور این برنامه انجام دهند.

شرکت‌کنندگان همچنین موافقت کردند روند بهبود کیفیت، اعتبار و به‌هنگام بودن آمارهای جودی را ادامه دهند. افزایش قابلیت جودی نیز از دیگر محورهایی بود که در این نشست درباره آن رایزنی شد.

شرکت کنندگان از گسترش سهولت دسترسی به این موسسه و افزایش وضوح اطلاعات منابع انرژی از جمله زغال سنگ استقبال کردند. 

همکاران جودی از وزیران مجمع بین‌المللی انرژی و ذینفعان دولتی و صنعتی این موسسه خواستند تا به حمایت‌های خود از این نهاد ادامه دهند و اطمینان حاصل کنند که چارچوب نهادی لازم برای ایجاد اطلاعات انرژی جامع، معتبر و به‌هنگام برقرار است.

کد خبر 270041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =