بیانیه پایانی پانزدهمین مجمع بین‎المللی انرژی صادر شد

الجزایر که میزبان پانزدهمین مجمع بین‎‎المللی انرژی بود، امروز (چهارشنبه هفتم مهر ماه) بیانیه پایانی این رویداد را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، دولت الجزایر که میزبانی پانزدهمین اجلاس مجمع بین‎المللی انرژی را بر عهده داشت، در بیانیه پایانی این نشست که امروز صادر شد، از اعلام پایبندی نمایندگان کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده انرژی به استمرار تعامل در قالب این نهاد خبر داد.

در بیانیه یاد شده که در تاریخ 28 سپتامبر 2016 (هفتم مهر ماه) در 23 بند صادر شد، با اشاره به درونمایه اصلی این اجلاس، یعنی «تحول در انرژی جهانی: ارتقای جایگاه گفت‎و‎گو»، بر پایبندی اعضا بر دستور کار 2030 برای توسعه پایدار که از سوی سازمان ملل تدوین شده و همچنین بر توافق آب و هوایی 2015 پاریس، تأکید شده است.

بیانیه یاد شده همچنین اشاره کرده که از نشست پیشین مجمع بین‎المللی انرژی در مسکو در سال 2014 میلادی تا کنون، بازار انرژی جهان دچار نوسان بیشتری شده و رویکرد فعالان بازار تنوع بیشتری یافته است.

در زمینه «بازار نفت: دورنما و چالش پایداری»، مسائلی همچون کند بودن بازگشت توازن به بازار نفت، افزایش رقابت در میان تولیدکنندگان، رشد آهسته تقاضا و افزایش چشمگیر سطح ذخیره‎سازی و کاهش انگیزه برای سرمایه‎گذاری در تولید نفت، مورد توجه قرار گرفتند.

این بیانیه همچنین در زمینه «گاز طبیعی: چالش‎های صنعت، زنجیره ال ان جی و پیامدها برای ساختار بازار» از بیشتر شدن تنوع در مرکزهای تولید و مصرف ال ان جی و تبدیل شدن گاز به یک کالای قابل معامله در سطح جهانی سخن گفته شده، اما تأکید شده است که همچنان روابط بلندمدت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این سوخت اهمیت خود را حفظ می‎کنند.

بیانیه پایانی اجلاس الجزیره همچنین زمینه‎هایی همچون «انرژی‎های تجدیدپذیر و صرفه جویی: فرصت‎ها و چالش‎های کاپ 21»، «دسترسی پایدار به انرژی: عاملی مهم در توسعه انسانی»، «ارتقای امنیت انرژی: جایگاه فناوری»، «حاکمیت بر انرژی: بازبینی گفت‎و‎گوی جهانی» مورد بررسی قرار گرفتند.

کد خبر 270045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =