اقتصاد پتروشیمی بندرامام متحول می شود

مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری هر چه سریعتر از ان جی ال 3200، اقتصاد پتروشیمی بندرامام متحول شود.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالمحمد دلپریش عصر امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در مراسم امضای الحاقیه قرارداد احداث تاسیسات ان جی ال 3200 غرب کارون که در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: پتروشیمی بندر امام به دلیل کمبود خوراک، امکان استفاده حداکثری از ظرفیت موجود خود را ندارد و امیدواریم با بهره برداری از کارخانه گاز و گاز مایع 3200، مشکل کمبود خوراک این مجتمع پتروشیمی رفع و اقتصاد آن متحول شود.

وی گفت: با توجه به ذینفع بودن پتروشیمی ها از راه اندازی واحدهای ان جی ال، پیش بینی می کنیم واگذاری ان جی ال 3200 به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به شتاب بخشی در روند اجرای این پروژه منتهی شود.

دلپریش با اشاره فعالیت های توسعه ای در غرب کارون، دستاوردهای زیست محیطی حاصل از راه اندازی ان جی ال 3200 را در این منطقه بسیار حائز اهمیت و ضروری خواند.

وی گفت: با امضای این الحاقیه، تمام حقوق قراردادی شرکت ملی نفت ایران در طرح ان جی ال 3200 به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و شرکت ملی نفت ایران دیگر مالک این واحد نیست.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که دیگر واحدهای ان جی ال هم که عمده آنها در خوزستان قرار دارند، به تدریج به بخش خصوصی واگذار شوند.

احداث کارخانه گاز و گاز مایع 3200 با هدف جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت غرب کارون در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار داشت که در قالب سیاست های جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر واگذاری ان جی ال ها به بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن هر چه سریعتر پروژه های در دست اقدام، به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.

با بهره برداری از کارخانه گاز و گاز مایع 3200 غرب کارون از سوزاندن روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود؛ هدفی که با به ثمر رسیدن 2 فاز توسعه ای (هر یک به ظرفیت 250 میلیون فوت مکعب) محقق خواهد شد.  

پیش بینی می شود با توجه به این که محصولات ان جی ال به عنوان خوراک پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد، واگذاری این واحد به هلدینگ خلیج فارس که خود ذینفع به شمار می رود، منجر به تسریع در روند تکمیل و بهره برداری این پروژه شود.

کد خبر 270063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =