80 درصد کالاهای ان جی ال 3200 از تولیدات داخلی تامین شده است

حمایت از سازندگان ایرانی از نقاط قوت پروژه احداث ان جی ال 3200 غرب کارون به شمار می رود؛ بطوریکه 80 درصد کالاهای مورد نیاز این پروژه از محل تولیدات داخلی تامین شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد سخایی، مجری سابق پروژه احداث ان جی ال 3200 غرب کارون در شرکت مهندسی و توسعه نفت، عصر امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در مراسم امضای الحاقیه قرارداد احداث تاسیسات این ان جی ال که در ساختمان مرکزی وزارت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ورود کالاها به سایت پروژه آغاز شده است و تاکنون هفت بسته تجهیزات وارد شده و هفت بسته دیگر نیز به زودی به سایت می آید.

وی پیشرفت پروژه را 22 درصد عنوان کرد و گفت: بیش از 85 درصد از کالاهای مورد نیاز سفارش داده شده است.

سخایی با بیان این که کالاهای خوبی برای این طرح خریداری شده است، ادامه داد: حمایت از سازندگان داخلی از نقاط قوت این طرح به شمار می رود.

احداث کارخانه گاز و گاز مایع 3200 با هدف جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت غرب کارون در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار داشت که در قالب سیاست های جدید شرکت ملی نفت ایران مبنی بر واگذاری ان جی ال ها به بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن هر چه سریعتر پروژه های در دست اقدام، به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.

با بهره برداری از کارخانه گاز و گاز مایع 3200 غرب کارون از سوزاندن روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می شود؛ هدفی که با به ثمر رسیدن 2 فاز توسعه ای (هر یک به ظرفیت 250 میلیون فوت مکعب) محقق خواهد شد.  

پیش بینی می شود با توجه به این که محصولات ان جی ال به عنوان خوراک پتروشیمی ها مورد استفاده قرار می گیرد، واگذاری این واحد به هلدینگ خلیج فارس که خود ذینفع به شمار می رود، منجر به تسریع در روند تکمیل و بهره برداری این پروژه شود.


کد خبر 270065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =