۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
  • کد خبر: 270067
نشست مشورتی اوپک در الجزایر به درازا کشید

نشست مشورتی وزیران نفت و انرژی اوپک در الجزایر بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست مشورتی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای در پشت درهای بسته که بلافاصله پس از پایان پانزدهمین نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزیره آغاز شد، بیش از سه ساعت به طول انجامیده است.

خبرنگاران و نمایندگان رسانه های بین المللی منتظر خروج وزیران نفت و انرژی اوپک از سالن نشست و اطلاع از نتایج و تصمیم‌های گرفته شده در این نشست مشورتی هستند.

محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در آغاز نشست مشورتی این نهاد بین المللی در الجزایر گفت: کشورهای عضو اوپک درباره لزوم تلاش‌ها برای کمک به تثبیت بازارهای جهانی نفت خام و کاهش نوسان قیمت‌ نفت، توافق نظر دارند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران امروز پیش از آغاز نشست مشورتی اعضای اوپک با بیان این که گفت‌وگوهای الجزایر زمینه ساز توافق خواهد بود، اعلام کرد: توافق همه اعضای اوپک با برخی کشورهای غیر عضو اوپک لازمه چیره شدن بر مشکلات است.

وزیر نفت، افزایش تقاضا و کاهش ذخایر نفت در بازار را طی سه ماه آخر سال جاری میلادی و سه ماه نخست سال ٢۰١٧  زمینه ساز تقویت قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: ما از اعضای اوپک انتظار داریم از بازگشت ایران به بازار نفت و کسب سهمیه تولید، پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی حمایت کنند.

صد و هفتادمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک به منظور بررسی تحولات بازارهای جهانی نفت خام 30 نوامبر امسال (10 آذرماه) با حضور 14 عضو این سازمان در وین اتریش برگزار می شود.

کد خبر 270067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =