اوپک باید شرایط خاصی برای ایران، لیبی و نیجریه در نظر گیرد

رئیس اوپک اعلام کرد: اوپک باید در تعیین سهم تولید نفت اعضا، برای ایران، لیبی و نیجریه شرایط خاصی در نظر گیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای اوپک دیروز در نشست مشورتی که به نشست فوق‌العاده العاده انجامید، به توافق تثبیت سطح تولید نفت رسیدند.

محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر و رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دیروز (چهارشنبه، هفتم مهر) در نشست خبری پایان نشست فوق العاده اوپک درالجزایر گفت: اوپک در توافق تثبیت سطح تولید اعضای این سازمان، شرایط استثنایی برای کشورهای ایران، لیبی و نیجریه در نظر دارد.

وی دراین باره گفت: اوپک در مطالعه سهم تولید اعضا باید توجه کند که سه کشور ایران، لیبی و نیجریه شرایط ویژه‌ای دارند و با آنها به طور خاص رفتار خواهد شد.

اوپک به منظور بررسی و تعیین سطح تولید نفت هر یک از اعضای این سازمان دیروز تصمیم گرفت یک کمیته تخصصی ایجاد کند.

رئیس اوپک دراین‌باره گفت: اعضای اوپک تصمیم گرفتند کمیته تخصصی سطح بالایی متشکل از اعضای اوپک برای مطالعه و ارائه پیشنهاد درباره سطح تولید هر یک از کشورهای عضو این سازمان تشکیل شود.

الساده افزود: این کمیته تا 30 نوامبر به بررسی‌ سطح تولید هر یک کشورهای عضو ادامه می‌دهد و پیشنهاد خود را در نشست عادی ماه نوامبر در وین اتریش ارائه می‌کند.

وی در بیانیه نهایی نشست فوق العاده اوپک اعلام کرد که این کمیته تخصصی همچنین به رایزنی‌های خود با کشورهای غیر عضو اوپک برای ایجاد ثبات در بازار نفت ادامه می‌دهد.

  • خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع اوپکی اعلام کرد که وزیران نفت و انرژی اوپک پس از پایان نشست مشورتی این سازمان در الجزایر، تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه در روز تثبیت کنند.

  • به گزارش خبرگزاری رویترز، ١٤ عضو اوپک هم اکنون روزانه ٣٣ میلیون و ٢٤٠ هزار بشکه نفت خام تولید می کنند.

    • صد و هفتادمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک به منظور بررسی تحولات بازارهای جهانی نفت خام ٣٠ نوامبر امسال (١٠ آذرماه) با حضور ١٤ عضو این سازمان در وین اتریش برگزار می شود.

  •  

  •  

  •  

  •  

کد خبر 270071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =