ایران از مرحله تحریم به مرحله فرصت رسیده است

رئیس دفتر رییس‌جمهوری با اشاره به شرایط جدید در اقتصاد کشور، ‌گفت: امروز از مرحله تحریم به مرحله فرصت رسیده‌ایم و باید از این فرصت برای توسعه کشور استفاده شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد نهاوندیان، دیروز ( چهارشنبه، هفتم مهرماه) در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان قزوین گفت: صنعت کشور در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از افزایش تورم، صدمات زیادی خورده است. اما خوشبختانه امروز با اقدام های انجام شده، تولیدکنندگان با مشکلات گذشته مواجه نیستند.

وی افزود: با اقدام های انجام شده از تورم 40 درصدی و مشکلات ناشی از سیاست‌های ارزی عبور کرده‌ایم و شرایط رقابتی مناسبی برای تولیدکننده داخلی با کالاهای وارداتی به وجود آمده است.

نهاوندیان تصریح کرد: حذف اضافه هزینه‌های ناشی از مشکلات بانکی و نیز بهبود دسترسی به بازارهای صادراتی فرصت‌های بهتری برای تولیدکننده داخلی به وجود آورده است.

موانع سر راه تولیدکنندگان برداشته شده است

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: با اقدام هایی که در حوزه سیاست خارجی و نیز مهار تورم انجام شده، موانع موجود از سر راه تولیدکنندگان برداشته شده و زمینه حضور فعالانه در بازارهای رقابتی دنیا فراهم شده است که می‌توان از این فرصت برای تقویت بخش تولید داخلی استفاده کرد.

وی خطاب به تولیدکنندگان و بنگاه‌های بخش خصوصی گفت: در عرصه رقابت‌ اقتصادی امروز جهان، جز با نوآوری‌های جدید و مختلف نمی‌توان حضور پایداری در عرصه رقابت داشت، بنابراین ضرورت دارد فعالان اقتصادی عامل قوی‌تری با سیاست‌گذاران داشته باشند و با نوآوری‌های جدید حضور خود در حوزه رقابت‌های اقتصادی را تثبیت کنند.

ماموریت دستگاه دیپلماسی؛ بازاریابی برای تولیدکنندگان داخلی

نهاوندیان اضافه کرد: امروز رویکرد کشورهای مختلف دنیا نسبت به ایران، تلاش به منظور مشارکت با ایران است و به این منظور مأموریت دستگاه دیپلماسی نیز بازاریابی برای تولیدکنندگان داخلی است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: برای فصل جدید اقتصاد ایران که مرحله حرکت از فرصت به خلاقیت است، نیازمند نهادسازی‌های جدید و تقویت بنگاه‌های اقتصادی هستیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت آنها کاستی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی با اشاره به آغاز شرایط جدید در اقتصاد کشور، ‌اظهار کرد: امروز از مرحله تحریم به مرحله فرصت رسیده‌ایم و باید از فرصت کم‌نظیری که در اقتصاد کشور به وجود آمده برای توسعه و افزایش رفاه مردم استفاده شود.

نهاوندیان در ادامه تقویت ارتباط مردم و حاکمیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت خدمتگزار مردم است و باید ارتباط مردم به عنوان ولی نعمتان و حاکمیت را نهادینه کرد.

وی ادامه داد: مسئولی که بتواند این موضوع را در مسیر احقاق حقوق مردم نهادینه کند بی تردید اقدام ماندگاری انجام داده است.

نهاوندیان افزود: نهادسازی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اقدام منحصر بفردی است که بخش خصوصی را در جایگاهی قرار داده تا نظارت کرده و مطالبه پاسخگویی داشته باشد.

نهاوندیان تصریح کرد: ادبیاتی که در حوزه اقتصادی بکار می بریم باید ادبیات امیدآفرین باشد و ما آن را با امید آغاز کرده و با امید به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 270077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =