۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
  • کد خبر: 270079
ملت ایران به عهدش پایبند است

رئیس جمهوری گفت: ایران ملتی است که به عهدش پایبند است و خلف وعده نمی کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی عصر دیروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان قزوین گفت: ما همه یک کشور، یک رهبری و یک دولت داریم و باید همگان خود را عضو یک خانواده بدانیم، چراکه رقابتهای حزبی وقتی به کینه توزی و تنازع منجر شود، انحطاط آغاز خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: اختلاف سلیقه و فکر اشکال ندارد اما تنازع، جدایی، شکاف و قطب بندی مطلوب جامعه ایران اسلامی نیست. در دعواهای جناحی، روی موضوعات اصل انقلاب، نظام اسلامی، ایران عزیز و منافع ملی بحثی وجود ندارد و باید به این نکته توجه شود که رقابتها زمانی شیرین میشود که به مرزها و خط قرمزها توجه کنیم.

وی همه اقشار جامعه را به حفظ وحدت و تلاش برای آبادانی و رونق اقتصادی ایران اسلامی فرا خواند و تاکید کرد: اختلاف سلیقه اشکال ندارد، اما بسیار مهم است که به عنوان اعضای یک خانواده ، اهداف اصلی و مهم را گم نکنیم و همه برای ایران قدرتمند بکوشیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز همیشه تاکید دارند که جامعه ما نباید دو قطبی شود، افزود: در هیچ شرایطی نباید فراموش کنیم که سال 95، سال اقتصاد مقاومتی و تلاش برای رونق اقتصادی است و همه باید برای رونق و شکوفایی کشور تلاش کنیم.

روحانی، آینده کشور، انقلاب و نظام اسلامی را بسیار حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: همه ما مدیون خون شهدا و رشادتهای ایثارگران و جانبازان کشور هستیم و هر انسانی با دیدن صبر و مقاومت  ایثارگران و جانبازان به عنوان سرمایههای معنوی کشور، واقعا شرمنده میشود.

دولت سخت امضا می کند و برای قبول یک مسئله وسواس دارد

رئیس جمهوری اعتماد به ملت و دولت ایران در عرصه جهانی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: دولت سخت امضا میکند و برای قبول یک مسئله وسواس دارد، البته باتوجه به سوابق تاریخی دیگران، این وسواس حق ماست.

وی ادامه داد: اما با همه وسواس و احتیاط‎ ها، اگر چیزی را پذیرفتیم دیگر قبول داریم. دنیا امروز این را احساس کرده و فهیده که ملت بزرگ ایران ملتی است که به عهدش پایبند است و خلف وعده و تعهد نمی کند.

روحانی به نشستهای خود با سران برخی کشورها در حاشیه نشست جنبش غیرمتعهدها در ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در بحث مذاکرات هستهای، رهبران جنبش عدم تعهد تاکید داشتند که شما نه تنها از حقوق خود بلکه از حق ما نیز در بحث انرژی هسته‏‎ای دفاع کردید.

وی ادامه داد: زیرا برخی قدرتها از علم، دانش و فناوری به عنوان یک ابزار برای سلطه طلبی غلط خود میخواهند استفاده کنند و به همین دلیل میخواستند همه این ابزارها و اهرم‎ها فقط در دست خودشان باشد.

رئیس جمهوری اظهارکرد: این خیلی مهم است که میگویند ایران از حقوق دیگران هم به خوبی دفاع کرده است. باید از این فضا و فرصت و همچنین از امنیتی که کشور در این منطقه آشفته برخوردار است، استفاده کنیم.

کد خبر 270079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =