مصرف CNG در خراسان جنوبی ۱۶ درصد افزایش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی مصرف CNG در 6 ماه اول سال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شانا، علی اصغر اصغری، از توزیع ۱۵میلیون و ۷۵۷ هزار کیلوگرم CNG در 6 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

اصغری با اشاره به صرفه جویی بیش از ۱۵ میلیون لیتر بنزین در استان خراسان جنوبی با توجه به این میزان مصرف CNG، افزود: این منطقه با ۲۴ باب جایگاه CNG و ۱۳۸ نازل، در حال سوخت رسانی به هموطنان است.  

وی گفت: در 6 ماه ابتدای امسال، میزان ۱۲۸ میلیون و ۴۲۷ هزار لیتر بنزین مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها یک درصد رشد داشته است.

وی از مصرف بیش از 10 میلیون لیتر نفت سفید و ۱۹۳ میلیون و ۹۷۸ هزار لیتر نفتگاز غیر نیروگاهی خبر داد و تصریح کرد: مصرف این 2 فرآورده در 6 ماه ابتدای سال به ترتیب ۱۸ و چهار درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‎های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: در این بازه زمانی بیش از 6 میلیون لیتر نفت کوره مصرف شده است که ۳۴ درصد کاهش مصرف در این بازه زمانی داشته‎ایم.

اصغری با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی و در راستای پیشبرد اهداف عالی شرکت، فروش مرزنشینان در 6 ماه ابتدای سال را بالغ بر ۱۲ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: فروش به مرزنشینان نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد۴۱۶ درصدی را داشته و در این خصوص ۱۱۶ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش نفتگاز به خزانه وارد شده است.

 این مقام مسئول، به عرضه حدود هشت میلیون لیتر نفتگاز در بازارچه مرزی ماهیرود همزمان با فروش سوخت به مرزنشینان در راستای رونق بازارچه‎های مرزی و جلوگیری از قاچاق سوخت اشاره کرد و افزود: در مجموع از طریق مرز ماهیرود به میزان ۲۰ میلیون لیتر در 6 ماه اول سال جاری عرضه انجام شده است.

کد خبر 270080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =