رئیس سازمان برنامه و بودجه از برنامه ریزی برای اختصاص 530 میلیارد تومان اعتبار به استان قزوین طی پنج ماه آینده خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت امروز (پنجشنبه، هشتم مهر ماه) در نشست شورای اداری استان قزوین گفت: با موافقت رئیس جمهوری، برای اجرای 50 پروژه در بخش های مختلف استان قزوین 903 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 530 میلیارد تومان از این مبلغ باید تا پنج ماه آینده به استان اختصاص یابد.

وی افزود: پرداخت این اعتبارات، نقش مهمی در ایجاد رونق و گردش اقتصادی در استان قزوین دارد.

نوبخت به جزئیات اعتباردرنظر گرفته در سفر رئیس جمهوری به استان قزوین اشاره کرد و افزود: 90 میلیارد تومان در قالب پنج پروژه برای طرح های شهری و روستایی، 196 میلیارد تومان در قالب هشت طرح برای بخش کشاورزی، 225 میلیارد تومان برای اجرای 9 طرح مربوط به منابع آبی و 43 میلیارد تومان در قالب 14 طرح برای بخش علمی استان اختصاص یافت.

نوبخت تصریح کرد: 33 میلیارد تومان در قالب سه طرح برای حوزه بهداشت و درمان، 309 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل و زیرساخت و 6 میلیارد و 700 میلیون تومان برای بخش ورزش و جوانان استان قزوین درنظر گرفته شد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت تخصیص 100 درصدی این اعتبارات خاطرنشان کرد: تمام این 50 طرح در مدت زمان 2 سال اجرا می شوند و به بهره برداری می رسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ویژگی های بارز استان قزوین گفت: این استان از نظر شاخص توسعه انسانی در بین 31 استان کشور، جایگاه نهم را دارد که قابل توجه است.

نوبخت از استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی خواست، پیگیر پرداخت کامل اعتبارات درنظرگرفته شده در سفر رئیس جمهوری برای استان باشند.

کد خبر 270089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =