پالایشگاه آبادان در جایگاه برتر HSE شرکت های پالایشی قرار گرفت

پالایشگاه آبادان رتبه نخست شانزدهمین جام برتر اچ اس یی شرکت های پالایشی کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت پالایش نفت آبادان بر اساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، رتبه نخست سال ٩٤ را در میان شرکت های پالایشی کشور کسب کرد.

شرکت پالایش نفت آبادان با کسب جایگاه نخست در میان شرکت های برتر پالایش نفت، در بخش سیستم مدیریت اچ اس یی با 34.06 امتیاز مقام  اول، در بخش محیط زیست با 93.5 امتیاز مقام اول، در بخش بهداشت با 80.23  امتیاز مقام دوم و در بخش آموزش با  61.73  امتیاز مقام سوم را به خود اختصاص داد.  

فضای سبز، پساب، پسماند، هوا، آب و خاک، گواهینامه ها، جوایز زیست محیطی، آموزش، فرهنگی سازی، انرژی، حوادث و پروژه های زیست محیطی از جمله شاخص های این ارزیابی بوده است.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است که در شهر آبادان، استان خوزستان دارد. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ ه. ش به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه در روز بود.

این پالایشگاه تا سال ۱۹۷۳ به دست شرکت‌های نفتی خارجی اداره می‌شد تا این که در این سال به شرکت ملی نفت ایران تحویل داده شده است.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است. خط لوله‌ای هم از آبادان به سمت تهران می‌آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می‌یابد.

کد خبر 270103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =