گسترش حمل و نقل دریایی٬ کریدور شمال ـ جنوب را فعال می کند

ٖوزیر راه و شهرسازی با تاکید بر گسترش همکاری ایران و هند در زمینه بنادر و کشتیرانی اظهار کرد: فعال شدن خطوط کشتیرانی و بارگیری کشتی های بزرگ در بنادر کشور، شرایط را برای فعال شدن هرچه سریعتر کریدور شمال – جنوب فراهم می کند.

به گزارش شانا٬ عباس آخوندی٬ وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بندر «جواهر لعل نهرو» اظهار کرد: افزایش همکاری با این بندر​ به عنوان یکی از بزرگترین بنادر هند در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در دوران تحریم کشتی های بزرگ٬ بیشتر در کشورهای جنوب خلیج فارس بارگیری و سپس کالاها با کشتی های کوچکتر به ایران منتقل می شد که این اقدام هزینه زیادی برای کشور داشت.

آخوندی ادامه داد: با رفع تحریم ها و عوامل حاشیه ای دیگر ، کریدور شمال و جنوب می تواند به سرعت فعال شود.

وی استفاده از کریدور شمال و جنوب را بهترین مسیر برای انتقال کالا به روسیه دانست و تصریح کرد: با استفاده از این مسیر زمان انتقال کالا از هند به روسیه به نصف کاهش می یابد.

آخوندی هدف از بازدید از بندر «جواهر لعل نهرو» را گفت وگو با مدیران و ارزیابی ظرفیت های این بندر برای همکاری های دوطرفه اعلام کرد.

 وزیر راه و شهرسازی افزود: در این بازدید٬ با تعدادی از مدیران خطوط کشتیرانی هند نیز برای پهلوگیری کشتی ها گفت وگو شد.

به گزارش ایرنا٬ بندر جواهر لعل نهرو یکی از بزرگ ترین بنادر حمل و نقل کانتینری هند است که حدود 55 درصد از محموله های کانتینری این کشور از این بندر صورت می گیرد.

بندر جواهر لعل نهرو قرار است در طرح توسعه 2 لنگر گاه به طول 640 متر و سه لنگرگاه چند منظوره در توسعه بندر چابهار مشارکت کند.

توافقنامه سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری هند در چابهار در سفر خرداد امسال نارندرا مودی نخست وزیر هند به ایران امضا شد.

کد خبر 270107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =