روند تکمیل طرح مخازن استراتژیک نفت گوره و امیدیه شتاب می گیرد

مدیرعامل شرکت متن گفت: برای تامین منابع مالی و شتاب بخشی به فرایند تکمیل طرح مخازن استراتژیک نفت خام گوره و امیدیه برنامه ریزی شده است.

نورالدین شهنازی زاده، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در گفتگو با خبرنگار شانا از انجام برنامه ریزی های لازم برای تامین منابع مالی مورد نیاز و شتاب بخشی به فرایند تکمیل مخازن استراتژیک نفت خام گوره و امیدیه خبر داد.

وی از پیمانکاران این پروژه خواست برنامه تکمیلی خود را هر چه سریعتر ارائه دهند.

شهنازی زاده همچنین از پیمانکاران طرح های فاز ۲ آماک و اتصال خط لوله کنارگذر غرب کارون به تلنبه خانه اهواز نیز خواست برنامه تکمیلی خود را برای اجرای این پروژه ها ارائه کنند.

بر اساس اعلام شرکت مهندسی و توسعه نفت، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت طی روزهای اخیر از پروژه های فاز ۲ آماک٬ طرح اتصال خط لوله کنار گذر غرب کارون به تلنبه خانه اهواز (ABS)، طرح احداث مخازن استراتژیک بتنی نفت خام امیدیه و گوره و تلنمبه خانه امیدیه بازدید کرده اند.

شهنازی زاده طی بازدید یک روزه خود در جریان آخرین وضیعت پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت وبه بررسی مشکلات آنها پرداخت.

با اتمام ساخت مخازن ذخیره سازی بتنی امیدیه و گوره در مجموع پنج میلیون بشکه به ظرفیت ذخیره سازی نفت خام کشور اضافه می شود.  ٖ

پیش از این مجری طرح احداث مخازن ذخیره سازی گوره و امیدیه در گفتگو با شانا اعلام کرده بود که در صورت تامین منابع مالی، ساخت مخازن ذخیره سازی بتنی گوره با ظرفیت چهار میلیون بشکه نفت تا آخر سال به پایان می رسد.

به گفته ابراهیم پیروای، پایان ساخت ٢ مخزن ٥٠٠ هزار بشکه ای امیدیه نیز منتظر تامین منابع مالی است،

بر اساس این گزارش، با توجه به این که هم اکنون در مجموع ٢ پروژه ساخت مخازن ذخیره سازی گوره و امیدیه از پیشرفت ٩٢ درصدی برخوردارند، شرکت مهندسی و توسعه نفت با هماهنگی مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران برنامه ریزی لازم را برای تامین منابع مالی و تکمیل باقیمانده کار در حداقل زمان ممکن انجام داده است.

منطقه عملیاتی گوره در استان بوشهر و شمال غربی شهرستان گناوه واقع شده است و منطقه امیدیه نیز در استان خوزستان قرار دارد.


کد خبر 270108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =