مانور مهار آتش سوزی ۵ مخزن پایانه نفتی خارگ برگزار شد

رئیس پایانه نفتی خارگ گفت: مانور گسترده‌ای با سناریوی کنترل و مهار آتش سوزی همزمان پنج مخزن در پایانه نفتی خارگ با موفقیت برگزار شد.

 

به گزارش شانا٬ عباس اسدزاده٬ هدف از برگزاری این مانور را تقویت توان و آمادگی نیروها برای مقابله با بلایای طبیعی از قبیل آتش سوزی٬ سنجش میزان آمادگی نیروهای انسانی و تجهیزات و ماشین آلات برای مقابله با حوادث طبیعی اعلام کرد و افزود:‌ این مانور به صورت گسترده در محوطه مخازن شماره های ۹ و ۱۳ و ۲۹ و ۳۱ و ۴۵ برگزار شد

رئیس پایانه نفتی خارگ تصریح کرد: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران بر مدل سازی این حوادث به منظور ارتقا سطح ایمنی مخازن تاکید دارند تا به این منظور، سناریوهایی تنظیم  و عملاًبه آزمون گذاشته شود تا به طور عملی و با تمرین حوادث احتمالی٬ امکان مقابله با آنها در تک تک نیروها افزایش یابد. خوشبختانه این مانور با این گستردگی و با موفقیت برگزار شد.

اسدزاده در پایان ضمن قدردانی از همه نیروهای شرکتهای نفتی مستقر در خارگ از جمله شرکت نفت فلات قاره ایران و پتروشیمی در این مانور، بیان کرد: همه شرکتهای نفتی مستقر در خارگ مانند اندام هایی از یک پیکر واحد هستند که در راستای تحقق یک هدف مشترک که آن هم اعتلای صنعت نفت است٬ فعالیت میکنند.

وی افزود: با گسترش و پیچیدگی صنایع٬ روز به روز بر اهمیت ایمنی افزوده می شود تا جایی که امروز چیزی در حدود چهار درصد تولید ناخالص دنیا به پرداخت غرامت به آسیب دیدگان در حین کار اختصاص می یابد و یا این که به مصرف درمان جراحات و صدمات ناشی از حوادث حین کار می رسد.

اسدزاده ادامه داد: رعایت استانداردها و دستورعملهای ایمنی امروزه جزو ضرورتهای جدایی ناپذیر صنایع مدرن است؛ هر چند که صنایع پیچیدهتر و گستردهتر میشود به همان نسبت کار با ابزار و این دستگاهها با مخاطرات بیشتری همراه است٬ به نحوی که جراحات ناشی از کار با این ابزار نیز عمیقتر، خطرناکتر و پرهزینهتر خواهد بود.

رئیس پایانه نفتی خارگ خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع باعث شده است که یک روز را به عنوان روز جهانی ایمنی اختصاص دهند و کشور ما هم به تبعیت این عرف بین المللی هفتم مهرماه را گرامی می دارد.


کد خبر 270110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =