قیمت «ال ان جی» به بالاترین سطح در 2 ماه گذشته رسید

توافق اعضای اوپک، افزایش تقاضای ال ان جی در هند و پیش‌بینی قطع تولید آن در استرالیا، قیمت جهانی این سوخت پاک را هفته گذشته به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رساند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، توافق  اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در الجزایر برای تثبیت سطح تولید در حد 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز، از جمله علت‌های افزایش قیمت ال ان جی در هفته گذشته بود. این سازمان روز چهارشنبه (هفتم مهر) تصمیم گرفت روزانه 700 هزار بشکه از تولید نفت خام خود را کاهش دهد.

قیمت ال ان جی تحویل ماه نوامبر در هفته‌ای که گذشت با 35 سنت افزایش نسبت به هفته پیش از آن، به بالاترین سطح در دو ماه گذشته، یعنی 6 دلار و 10 سنت برای هر میلیون بی تی یو رسید.

از جمله علت‌های دیگر این افزایش قیمت، پیش‌بینی تعطیلی یک خط تولید از تأسیسات صادرات ال جی «گلاداستون» در استرالیا (متعلق به شرکت «سنتوس») از اوایل ماه اکتبر تا بیست و سوم همین ماه است.

دو واحد تولید ال ان جی تأسیسات «سبینه پاس» نیز متعلق به شرکت آمریکایی «چنیره انرژی» هم اکنون به علت تعمیر و نگهداری تعطیل است که عملیات تولید تا حدود سه هفته آینده از سرگرفته نخواهد شد.

شرکت هندی «بهارات پترولیوم» در پی خرید یک محموله ال ان جی تحویل ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر و شرکت «ایندین اویل» این کشور به دنبال خرید یک محموله تحویل ماه نوامبر است.

تحلیلگران انتظار دارند قیمت ال ان جی در زمستان کاهش خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

یک معامله‌گر ال ان جی نیز پیش‌بینی کرد: قیمت این سوخت پاک در ماه نوامبر افزایش خواهد یافت؛ اما در زمستان رشدی نخواهد داشت.

این معامله‌گر افزود: محموله‌های جدید ال ان جی در راه است. اگر محموله‌های خاورمیانه به بازار خاور دور برسد و تولید ال ان جی استرالیا از سرگرفته شود، قیمت‌ها نزولی می‌شود، مگر اینکه زمستان سرد شود. 

کد خبر 270126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =