کاراکاس تولید نفت خود را محدود می‌کند

وزیر نفت ونزوئلا از تصمیم این کشور برای تثبیت سطح تولید نفت خود به موجب توافق اخیر اوپک خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی venesuelanalysis.com، الوخیو دل پینو، وزیر نفت ونزوئلا، پنجشنبه (هشتم مهر) توافق بر سر تثبیت سطح تولید نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را در نشست روز چهارشنبه (هفتم مهر) الجزایر تأیید کرد.

وی امیدوار است که این توافق به افزایش قیمت‌های نفت کمک کند. قیمت این کالا از اواخر سال 2014 میلادی تا کنون 60 درصد کاهش یافته است که سبب بحرانی شدن وضع اقتصادی کشورهای ونزوئلا، روسیه، عربستان و نیجریه شده است.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: ما به عنوان تولیدکنندگان نفت حق داریم که قیمت ثابت و مطلوب برای نفت داشته باشیم، قیمتی که با درآمد آن بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم و تولید خود را در سطح جهانی ثابت نگه داریم.

به موجب توافق روز چهارشنبه، 14 عضو اوپک تصمیم گرفتند سطح تولید روزانه نفت خام خود را در حد 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز نگه دارند.

سقف دقیق تولید نفت هر یک از اعضای این سازمان و مدت فریز، در نشست آینده اوپک که 30 نوامبر در وین اتریش برگزار می‌شود، تعیین خواهد شد. حضور تولیدکنندگان غیراوپکی در این توافق نیز از موضوعات نشست آینده این سازمان است.

ونزوئلا که 96 درصد از درآمدهای ارزی آن وابسته به فروش نفت است، از سال گذشته به شدت تحت تأثیر افت قیمت‌های جهانی نفت قرار گرفته است.

کد خبر 270131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =