نقشه راه جامع مدیریت مصرف برق تدوین می‌شود

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: نقشه راه جامع مدیریت تقاضای برق در کشور با ملاحظات و محدودیت‌های مختلف فناوری‌های در دسترس، اجرایی و قانونی آن در حال تدوین است.

به گزارش شانا به نقل از وزارت نیرو، محمودرضا حقی‌ فام، معاون هماهنگی توزیع توانیر، گفت: پتانسیل‌های زیادی در بخش مدیریت مصرف در کشور وجود دارد که کم توجهی به آن موجب افزایش شدید هزینه‌‌های ساخت، نگهداری و بهره‌برداری صنعت برق و کاهش ضریب بار شبکه سراسری خواهد شد و نتیجه کلی آن کاهش کارایی در صنعت برق است.

وی افزود: توانیر به دنبال طرح‌های عینی و اثربخش در زمینه مدیریت مصرف است، برای اثربخشی هرچه بیشتر روش‌های مدیریت مصرف، صنعت برق نیازمند ورود افکار و تجربه‌های علمی جدید است و تجربیات موجود در صف و تقویت سامانه ستادی از طریق ورود افکار و تجربه‌های علمی بین‌المللی می‌تواند ما را به نتایج خوبی برساند، زیرا استفاده از تجربیات موجود به تنهایی باعث محدود شدن دستاوردها خواهد شد.

حقی فام تصریح کرد: در دانشگاه‌ها ظرفیت‌های علمی بزرگی در زمینه مطالعات مدیریت مصرف و دیگر موضوع‌های مورد علاقه صنعت توزیع برق وجود دارد که می‌توان با ایجاد هم‌افزایی و همگرایی در صنعت توزیع برق و تشکیل قطب‌های علمی و تخصصی ضمن استفاده از ظرفیت استادان و دانشجویان و هدایت دانشگاه‌ها به سمت موضوع‌های موردنیاز صنعت، به اهداف مدنظر نیز سریع‌تر دست یافت.

معاون هماهنگی توزیع توانیر عنوان کرد: دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تبریز و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این زمینه فعال هستند و در نظر داریم قطب‌های مدیریت مصرف با همکاری این دانشگاه‌ها تشکیل شود، به عنوان اولین نمونه، قطب مدیریت مصرف در دانشگاه تبریز با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی و تبریز تشکیل شده است که البته این حرکت فقط مربوط به موضوع مدیریت مصرف نبوده و موضوع‌های دیگر نیز مدنظر است.

وی از تدوین نقشه راه جامع مدیریت مصرف برق در کشور با همکاری بخش دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: ما به دنبال تدوین نقشه راه مدیریت جامع مصرف برق هستیم تا همه راهبردهای موجود را با ملاحظات منطقه‌ای ایران و تجربه‌های علمی طراحی کنیم.

حقی فام تاکید کرد: انجام چنین کار بزرگی نیازمند همکاری با دانشگاه‌ها و قطب‌های مدیریت مصرف است تا همه ظرفیت‌های موجود در این بخش شناسایی شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل قطب‌های علمی و تخصصی جدید در دیگر حوزه‌‌های مورد نیاز هستیم که با توجه به تدابیر اندیشیده شده از پتانسیل دانشگاه‌ها برای موضوع‌های دیگر بخش توزیع همچون هوشمند سازی، اتوماسیون، روشنایی، بهره‌برداری، کاهش تلفات و غیره متناسب با علایق و توانمندی‌های و امکانات دانشگاه‌ها بهره ببریم.

کد خبر 270153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =