استادان دانشگاه تهران و گروه مدیریت فناوری پالایشگاه تهران گردهم آمدند

نشست هم اندیشی دانشگاه تهران با تیم مدیریت فناوری شرکت پالایش نفت تهران برای اجرای برنامه‌های بهبود و اهداف راهبردی این پالایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست هم اندیشی دانشگاه تهران با تیم مدیریت فناوری شرکت پالایش نفت تهران صبح امروز (شنبه،10 مهرماه) با حضور سید محمدعلی موسویان، رئیس دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران و ناصر بابایی، مدیرعامل و تیم مدیریت فناوری شرکت پالایش نفت تهران با هدف امضای تفاهمنامه پژوهشی برگزار شد.

در این نشست از زیرساخت‌ها و امکانات موجود در شرکت پالایش نفت تهران مانند یوتیلیتی (Utility)، کارگاه‌های تعمیرات و امکانات آزمایشگاهی و تحقیقات در مقیاس بنچ ، شبیه سازی اولیه، طراحی اولیه پایلوت و ساخت و راه اندازی پایلوت نیمه صنعتی در طرح های فناورانه و دستیابی به دانش فنی محصولات (حلال‌ها ، جاذب ها و .... ) و تجهیزات مرتبط به فرایندهای پالایشگاهی توسط اساتید فرآوری نفت و گاز دانشگاه تهران بازدید به عمل آمد.

این دیدار به منظور امضا و تعیین چارچوب تفاهم نامه ای هدفمند و عملیاتی برای توسعه و تجاری سازی طرح های فناورانه و نوظهور مطابق سطوح آمادگی فناوری (تدوین دانش فنیتا پایان مرحله چهارم بلوغ فناوری ، توسعه و تجاری سازی طرح‌های فناورانه تا پایان مرحله نهم بلوغ فناوری ) برگزار شد.

شرکت پالایش نفت تهران در ١٥ کیلومتری جنوب تهران واقع شده و شامل دو پالایشگاه جنوبی «شماره ١» و پالایشگاه شمالی «شماره ٢» است که با توجه به نیاز بازارهای داخلی به فرآورده‌های نفتی ساخت این پالایشگاه از سال ٤٤ آغاز و در ٤٧ سال تکمیل شد.

ظرفیت اسمی این پالایشگاه ٨٥ هزار بشکه در روز بوده که طی اصلاحات فرآیندی در سالهای ٥٥ و ٨٢ به ١٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

روند رو به رشد مصرف فرآورده‌های نفتی و ضرورت تامین نیاز بازار داخلی، تاسیس و راه‌اندازی پالایشگاه دوم، با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز را در سال ٥٢ ایجاد کرد. در سال ٨٢ ظرفیت این پالایشگاه با اجرای طرحهای توسعه‌ای به ١١٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

 

کد خبر 270154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =