سکوهای بارگیری پالایشگاه اصفهان ساماندهی می شود

اجرای پروژه بهینه سازی و ساماندهی سکوهای بارگیری شرکت پالایش نفت اصفهان با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای سطح ایمنی آغاز شد.

به گزارش شانا، علیرضا نظری پور، مدیر پروژه بهینه سازی و ساماندهی سکوهای بارگیری پالایشگاه اصفهان گفت: اجرای این طرح 620 روز کاری به طول می انجامد.

وی افزود: این طرح با هدف حفظ محیط زیست، کاهش آلایندگی، ارتقای سطح ایمنی و همچنین تجمیع سکوهای بارگیری و مهار آنها اجرا می شود.

مدیر پروژه بهینه سازی و ساماندهی سکوهای بارگیری پالایشگاه اصفهان ادامه داد: در این پروژه 18 سکوی بارگیری با هزینه ای بالغ بر 300 میلیارد ریال نصب خواهد شد.

وی گفت: 6 سکو برای بارگیری محصولات حلال‌ها، 6 سکو برای بارگیری محصولات وکیوم باتوم (ته مانده برج خلاء) 2 سکو برای بارگیری محصولات آیزوریسایکل و چهار سکو برای بارگیری محصولات لوب اویل در نظر گرفته شده است.

نظری پور با اعلام این که کار ازسوی پیمانکار اجرایی از شهریورماه آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود این پروژه خردادماه سال 97 به پایان برسد.

شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامین خوراک صنایع پایین دستی (شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، پتروشیمی اراک، نفت سپاهان، پالایش نفت جی و صنایع شیمیایی ایران) از سال ۱۳۵۸ آغاز کرده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند.

این شرکت در منطقه ای با مساحت ۳۴۰ هکتار و دارا بودن فضای سبز به مساحت ۱۱۴/۵ هکتار، در شمال غربی اصفهان واقع شده است.

شرکت پالایش نفت اصفهان طی سال ها شاهد پیشرفت های بسیاری بوده، به طوری که از سال های آغازین دهه ۶۰، ظرفیت پالایش نفت خام این شرکت با افزایش ۸۵ درصدی نسبت به ظرفیت طراحی آن از ۲۰۰ هزار بشکه در روز به بیش از ۳۷۵ هزار بشکه افزایش یافته است.

این واحد عظیم صنعتی، به منظور تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی مندرج در خط مشی شرکت هم زمان با اجرای طرح عظیم و راهبردی بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان با توجه به اهداف زیست محیطی، افزایش کمی و کیفی محصولات و فرآورده ها و سودآوری شرکت، سیستم های مدیریت کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه ای را بر اساس آخرین ویرایش استانداردهایISO/TS-۲۹۰۰۱  ، ISO-۹۰۰۱، ISO-۱۴۰۰۱،OHSAS-۱۸۰۰۱، HSE-MS مستقر کرده و تحت سیستم مدیریت یکپارچه اجرا می کند.
همچنین این شرکت با همت و تلاش کارکنان خود ضمن راه اندازی اولیه مجتمع بنزین سازی در پاییز سال ۹۲ موفق به تولید بنزین سوپر بسیار مرغوب تحت عنوان سوخت پاک شد و برای استفاده مردم در جایگاه های سوخت شهر اصفهان توزیع شد.

با راه اندازی کامل این واحد، بنزین مرغوب مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله یورو 4 و یورو 5 تولید خواهد شد.

کد خبر 270156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =