۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
  • کد خبر: 270167
مصرف سی ان جی در منطقه زنجان رکورد زد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از افزایش 12 درصدی مصرف سی ان جی در این منطقه نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمود آقا محمدیان با بیان این مطلب به خبرنگار شانا گفت: شهریورماه امسال، 13میلیون و 600 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در جایگاه های سی ان جی منطقه زنجان توزیع شده است.

وی افزود: این مقدار مصرف سی ان جی در طول سالیان گذشته بی سابقه بوده، به طوری که میزان رشد مصرف سی ان جی نسبت به ماه گذشته (مردادماه) 6 درصد و نسبت به شهریورماه پارسال 12.7 درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان ادامه داد: میزان مصرف سی ان جی در 6 ماه نخست امسال به 75 میلیون و 100 هزار مترمکعب رسید، این در حالی است که در مدت مشابه پارسال مصرف 66 میلیون و 300 هزار  مترمکعب گاز طبیعی فشرده به ثبت رسیده است.

وی اعلام کرد: مصرف سی ان جی در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 13.3 درصد رشد داشته است.

کاهش 12 درصدی مصرف بنزین در شهریورماه

آقامحمدیان از کاهش مصرف بنزین در نیمه شهریورماه تا سوم مهرماه (روزهای پایانی تعطیلات تابستانی) نسبت به مدت مشابه پارسال خبرداد و گفت: میزان مصرف بنزین در این بازه زمانی 12 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: مصرف بنزین در دو هفته پایانی شهریورماه به 18 میلیون و 100 هزار لیتر رسید که در مقایسه با مصرف 20 میلیون و 500 هزار لیتری مدت مشابه پارسال نشان از یک کاهش 12 درصدی دارد.

توزیع 33 میلیون لیتر فرآورده نفتی در شهریورماه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان در ادامه به میزان مصرف نفت گاز در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: مصرف نفت گاز در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی به 14 میلیون و 800 هزار لیتر رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با 15 میلیون و 100 هزار لیتر، دو درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در دو هفته پایانی شهریورماه امسال 32 میلیون و 900 هزار لیتر فرآورده نفتی در جایگاه های استان توزیع شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با 35 میلیون و 650  هزار لیتر 8 درصد کاهش داشته است.

به گزارش شانا، استان زنجان به مرکزیت زنجان با هفت استان هم مرز است، به طوری که از شمال به استان‌هاى اردبیل و گیلان، از شرق به استان قزوین، از جنوب به استان همدان، از جنوب غربى و غرب به استان‌هاى کردستان و آذربایجان غربى و آذربایجان شرقى محدود می شود.

شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان از سال 66 با نام شعبه پخش زنجان و به عنوان یکی از شعب ناحیه قزوین فعالیت خود را شروع کرده است.

پس از تغییرات سازمانی و تشکیل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان یکی از چهار شرکت اصلی وزارت نفت، با تبدیل شدن ناحیه قزوین به منطقه، زنجان نیز به ناحیه تبدیل شد و فعالیت رسمی و مستقل خود را به عنوان منطقه پس از جدا شدن از منطقه قزوین در سال 72 آغاز کرد.

با استقلال فعالیت های منطقه زنجان، این منطقه فعالیت های سوخت رسانی به بخش های مختلف را در قالب سه ناحیه مرکزی، ابهر و خدابنده (قیدار) و هفت استان ساماندهی کرد و هم اکنون این فعالیت بدون وقفه و با تکیه بر نیروی انسانی متعهد و متخصص انجام می شود.

کد خبر 270167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =