تحقق اهداف ایران در الجزیره حاصل اتخاذ رویکردهای مطلوب است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اتخاذ سیاست های درست از سوی ایران در حوزه دیپلماسی انرژی سبب شد حقوق این کشور در نشست اعضای اوپک در الجزایر محقق شود؛ بنابراین ایران با احیای سهمش به عنوان عضو موثر رایزنی های نفتی را ادامه می دهد.

اسداله قره خانی در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره نشست کشورهای سازمان صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر اظهار کرد: ایران سیاست منطقی و عقلانی بازگشت به بازار نفت را برابر با سهم خود پیش از اعمال تحریم ها پیگیری کرده است. 

عضو هئیت رئیسه کمیسیون انرژی افزود: پارسال که بحث «فریز نفتی» مطرح شد عربستان در حداکثر تولید و ایران، بسیار پایین تر از سقف تولیدی خود بود. از این رو، آن ها خواستار توقف روند افزایش تولید شدند؛ بنابراین، ایران اعلام کرد زمانی درباره موضوع ثابت ماندن سقف تولید گفتگو می کند که به سقف تولید پیش از تحریم ها برسد.

وی یادآوری کرد: وزیر نفت پیشتر اعلام کرده بود که ایران باید به سقف تولید قبل از تحریم ها برسد و در آن نقطه به عنوان عضو موثر اوپک، گفتگوهای خود را ادامه می دهد؛ از این رو، خوشبحتانه در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی، این اتفاق افتاد و سهم ایران به اندازه پیش از اعمال تحریم ها پذیرفته شد. 

سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: اعضای اوپک در نشست اخیر تصمیم گرفتن روزانه 700 هزار بشکه از تولید نفت خود کم کنند که این تصمیم بر بازار نفت تاثیر گذاشت و سبب شد قیمت نفت چند دلاری افزایش یابد.

این نماینده مجلس دهم افزود: اتخاذ سیاست های درست از سوی ایران در حوزه دیپلماسی انرژی سبب شد حقوق این کشور محقق شود و دیگر آن که بهبود قیمت نفت در اقتصاد ایران نیز اثر مثبت خواهد داشت.

قره خانی گفت: اوپک در نشست الجزایر دوباره انسجام خود را برای مدیریت بازار نفت بازیابی کرد. از این رو، امید می رود در نشست بعدی که آذرماه برگزار می شد همین رویکرد ادامه یابد.

یکصد و هفتاد و یکمین نشست عادی وزیران نفت و انرژی اوپک با هدف بررسی تحولات بازار نفت ٣٠ نوامبر امسال (١٠ آذرماه) با حضور ١٤ عضو این سازمان در وین اتریش برگزار می شود.

 

کد خبر 270183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =