۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
  • کد خبر: 270188
بانک توسعه صنعت نفت راه اندازی شود

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های مهندسی و پیمانکاری نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: از وزارت نفت درخواست می کنیم که راه اندازی بانک توسعه صنعت نفت را مجددا در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا طبیب زاده، عضو هیئت مدیره انجمن شرکت های پیمانکاری نفت، گاز و پتروشمی، امروز (شنبه 10 مهرماه) در کنفرانس نفت، گفت: بحث تامین مالی پروژه ها در کشور از دیرباز یکی از دغدغه های اصلی بوده است، از این رو دولت بدون آماده کردن بسترهای لازم در تامین مالی پروژه ها با مشکلات بزرگی مواجهه خواهد شد.

وی با بیان این که بستر سازی برای تولید در کشور باید با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان باشد، افزود: بعد از تحریم و به دلیل نبود منابع مالی، بخش خصوصی در شرایط فعلی (پساتحریم) با چالش بزرگی مواجه شده است.

طبیب زاده تصریح کرد: بخش خصوصی معتقد است، خصوصی سازی به طور کامل در کشور محقق نشده است اما اعضای این بخش امیدوارند که در دوره پساتحریم و لغو تحریم ها، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شکوفاتر شود.

مسعود باقرتجریشی، عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان صنعتی ایران نیز در این همایش گفت: از ابتدای دهه هفتاد شمسی، ساخت تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور انجام شده است. 

فرزان گلچین، رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، نیز در این همایش عنوان کرد: مسائل فضای کسب و کار نیازمند حمایت های بیشتری است.

وی افزود: با توسعه بخش پایین دستی نفت می توان از اقتصاد تک محصولی بیرون آمده و پیشرفت فناوری را به کشور هدیه کرد.

گلچین تصریح کرد: امروز به دلیل مشکلاتی که در کشورهای منطقه وجود دارد و بسیاری از آن ها با جنگ و رویارویی دست و پنجه نرم می کنند و همچنین هزینه فریز نفتی  که در اوپک وجود دارد، شرایطی ایجاد شده است تا بتوانیم از فرصت های صنعت نفت و گاز کشور استفاده کنیم.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت، نیز در این همایش عنوان کرد: وضع فعلی دولت، به آن تحمیل شده است، زیرا امروز کشور با مشکلاتی مواجهه بوده که از دولت های قبلی به او رسیده است.

وی در ادامه به تنظیم بازار رگولاتوری صنعت اشاره کرد و افزود: موضوع رگولاتوری در بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود دارد، این موضوع نیز در شورای رقابت بررسی شد و دوهفته قبل بخش ایجاد رگولاتوری حوزه  نفت و برق در شورای رقابت به پایان رسید.

کد خبر 270188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =