درآمدهای نفتی کشور کاهش نیافته است

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: صادرات نفت کشور در 6 ماه نخست امسال با احتساب میعانات گازی به بیش دو و نیم میلیون بشکه در روز رسید. بنابراین، این که گفته شود درآمدهای نفتی کشور دراین مدت کاهش یافته، نادرست است.

به گزارش خبرنگار شانا، سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، امروز (شنبه 10 مهرماه) با حضور در کنفرانس نفت که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: قیمت خوراک پالایشگاه های کوچک بر اساس قیمت های صادراتی بوده و این که گفته می شود قیمت این خوراک بر اساس قیمت های داخلی محاسبه شده، درست نیست.

وی ادامه داد: در بحث قیمت خوراک، هزینه های حمل و نقل را نیز در نظر می گیریم و قیمت این محصول بر اساس 50 درصد قیمت صادراتی و کسر هزینه حمل به پالایشگاهای کوچک تعیین شده و ارسال می شود.

قمصری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که، گفته می شود درآمدهای نفتی طی 6 ماه نخست امسال کاهش یافته است، گفت: صادرات نفت در بازه زمانی یادشده بیش از دومیلیون بشکه در روز بوده و اگر میعانات گازی را نیز به آن بیافزاییم، صادرات در این حوزه به دو و نیم میلیون بشکه در روز می رسد، بنابراین نمی توان گفت که درآمدهای نفتی در این مدت کاهش یافته است.

کد خبر 270190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =