تایید طرح‌های سرمایه گذاران پتروشیمی از شروط دریافت خوراک است

شرایط تخصیص و تامین خوراک طرح های پتروشیمی منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان اعلام شد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ حسین علیمراد، مدیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در جلسه ای مشترک با مدیر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و سرمایه گذاران این منطقه گفت: ارائه طرح کلی کسب و کار (Business Plan)،‌ طرح پیشنهادی مطالعات امکان سنجی و مطالعات بازار و همچنین بسته تامین مالی پروژه، از جمله نیازهای تخصیص و تامین خوراک است.

به گفته وی، با ارائه این مدارک، طرح‌های سرمایه گذاران پتروشیمی بررسی می شود و در صورتی که مورد قبول واقع شود، مجوز دریافت خوراک دریافت می کنند.

وی افزود: مشخص شدن نحوه تامین تاسیسات جانبی ( UTILITY) و زیرساخت‌های منطقه،‌ از جمله ضرورت‌ طرح‌های پتروشیمی این منطقه است، به‌طوری که مشخص شود کدام موارد را منطقه ویژه اقتصادی پارسیان تامین می کنند و کدامیک به‌عهده سرمایه گذار است.

حسن شاهرخی، مدیر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان نیز توضیح‌هایی درباره جایگاه منطقه و نقش توسعه ای آن در کشور ارائه کرد، در این نشست سرمایه گذاران منطقه پارسیان،‌ مشکلات پیش روی خود را در مسیر تامین خوراک و اخذ مجوزهای مربوطه از شرکت ملی پتروشیمی اعلام کردند.‌

بر این اساس،‌ یکی از مهمترین مسائل موجود، تغییر روش تائید صلاحیت سرمایه گزاران در زمینه تامین گاز بوده است که تا سال گذشته معاونت هیدروکربنی شرکت نفت مسئول تائید و تخصیص خوراک به واحدهای متقاضی ساخت پتروشیمی بوده است، اما هم اکنون این مسئولیت در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار داده شده و این فرآیند طولانی و زمانبر شده است.

در ادامه حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی ایران، توضیحاتی در خصوص مسائل مطرح شده ارائه کردند. به گفته وی هم اکنون طبق مصوبه شرکت نفت، تخصیص خوراک به سرمایه گذاران متقاضی ساخت واحدهای پتروشیمی بر عهده معاونت های برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی است. علیمراد یادآور شد: تامین خوراک طرح ها منوط به ارائه مدارک فوق است تا مجوز لازم در اختیار سرمایه گذار قرار داده شود.

در پایان این نشست دو طرف توافق کردند که برای رفع مشکل سرمایه گذاران برای تامین خوراک و ارائه راهکارهای موثر و سریع در این باره، جلسه‌هایی برگزار شود.

کد خبر 270192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =