افزایش سهم استان های محروم از درآمدهای نفتی تصویب شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قوه مقننه برای رشد و توسعه استان های محروم مصوبه های مطلوبی دارد که یکی از آن ها افزایش سهم استان های محروم از درآمد نفت است.

به گزارش شانا، علی لاریجانی امروز (پنجشنبه، 15 مهرماه) در کنگره 1880شهید کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: در گذشته از ظرفیت ها و سرمایه های کشور استفاده بهینه نشده است.

وی گفت: اگر امکانات کشور به سمت تولید حرکت می کرد زمینه افزایش صادرات نیز فراهم می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تولید راه بیفتد صادرات نیز رونق می گیرد.

لاریجانی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی چند قانون راهگشا برای افزایش تولید و صادرات تصویب شده است، گفت: جوانان باید در واقعیت جامعه شرایط و زمینه های تولید و صادرات را ببینند و به سمت آن حرکت کنند.

وی افزود: اگر جمهوری اسلامی بخواهد مولد باشد باید زمینه های کارآفرینی و رشد انسان های کارآفرین را در کشور فراهم کند و دولت در این زمینه نقش مؤثری دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید زمینه سرمایه گذاری در کشاورزی، صنعت و صادرات را فراهم کند.

لاریجانی افزود: با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب ستاد اقتصاد مقاومتی به وجود آمده که زیر مجموعه های آن در همه استان های کشور در حال کار و فعالیت است.

وی با بیان این که نخستین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی راه اندازی دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و راکد است، افزود: این مهم در همه استان های کشور آغاز شده و بانک ها باید در این زمینه کمک کنند چون اینگونه فعالیت ها می تواند شرایط کشور را تغییر دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس نیز برای رشد و توسعه استان های محروم مصوبه های خوبی دارد که یکی از آن ها افزایش سهم استان های محروم از درآمد نفت است.

لاریجانی ادامه داد: سهم دودرصد از درآمدهای نفتی به تازگی به سه درصد تبدیل شده که هدف آن کمک به استان هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد است که محروم و دارای منابع و ذخایر نفتی هستند.

کد خبر 270541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =