افزایش تولید نفت، وضع اقتصاد ایران را بهبود می دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تولید نفت در ایران، ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوان شاهد بهبود وضع کنونی در کشور باشیم.

به گزارش شانا، علی لاریجانی امروز (جمعه، 16 مهرماه) در نشست شورای اداری گچساران افزود: دوهزار میلیارد ریال از اعتبارات کشور هم اینک صرف پرداخت حقوق و مزایای دستگاه ها و ادارات می شود.

وی ادامه داد: تنها 200 هزار میلیارد ریال از اعتبارات کشور معادل 10 درصد برای عمران و آبادانی کشور هزینه می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با کوچک سازی بدنه دولت می توان بخش زیادی از بودجه کشور را برای عمران، رفاه و بهبود وضع معیشتی مردم هزینه کرد. 

لاریجانی عنوان کرد: برای عمران و آبادانی کشور به 100 تا 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که درآمد نفت و مالیات جوابگوی آن نیست و باید بستر های لازم برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه ریل گذاری برای ایجاد تولید را دارد، اما موتور این قطار باید از سوی جوانان و سرمایه گذاران روشن شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قوانین برای رونق کارآفرینی در کشور تنها یک بعد از موضوع بوده و مساله اصلی، جذب سرمایه گذار و همکاری بانک ها برای تسهیلات و مشارکت با مردم است. 

لاریجانی با اشاره به افزایش تولید نفت در ایران، ابرازامیدواری کرد که در آینده بتوان شاهد بهبود وضع کنونی در کشور باشیم.

وی اعلام کرد: اعتبارات عمرانی کشور برخلاف سایر کشورهای توسعه یافته دنیا است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم اینک از رشد هشت درصدی اقتصادی کشور مدنظر رهبر فرزانه انقلاب فاصله داریم، افزود: با سرمایه گذاری و حمایت از بسترهای تولید، می توان این رشد را فراهم کنیم. 

 

کد خبر 270572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =