دولت برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تکذیب خبر افزایش قیمت سوخت تا پایان امسال گفت: دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل ندارد.

منصور ریاحی در این باره به خبرنگار شانا گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به عنوان متولی سوخت رسانی در کشور موضوع افزایش قیمت سوخت را از پایه بی اساس و فضاسازی می داند.

وی درباره سخنان اخیر جایگاه‌داران درباره دستور جمع آوری کارت سوخت بنزین تا 10 روز آینده گفت: این موضوع صحت ندارد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به هیچ جایگاهی دستوری مبنی بر جمع آوری کارت سوخت نداده است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، هنوز مصوبه ای از سوی دولت برای حذف کارت سوخت بنزین به ما ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: کارت‌های سوخت بنزین تا زمان ابلاغ مصوبه از سوی دولت، اعتبار دارند.

به گزاش شانا، بیژن حاج محمدرضا، رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور در نشست با اصحاب رسانه مدعی شده است که تا پایان مهرماه باید کارت‌های سوخت حذف شود.

وی همچنین مدعی شده است که قیمت بنزین تا پیش از سال آینده برای هر لیتر به ۱۲۰۰ تومان می رسد. 

حاج محمدرضا افزایش قیمت سوخت را قطعی دانست و گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۵، دولت تا پایان سال، باید قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) را افزایش دهد.

رئیس سندیکای جایگاه داران سوخت کشور با اشاره به قیمت های جدید حامل های سوخت افزود: براساس آخرین شنیده ها پیش بینی می شود قیمت هر لیتر بنزین معمولی از ۱۰۰۰ تومان کنونی به لیتری ۱۲۰۰ تومان و هر لیتر بنزین سوپر از رقم کنونی ۱۲۰۰ تومان  به ۱۵۰۰ تومان برسد.

حاج محمدرضا همچنین مدعی شده است که پیش بینی می شود قیمت گازوئیل هم از ۳۵۰ تومان برای هر لیتر به ۵۰۰ تومان افزایش می یابد.

به گزارش شانا، با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین به قیمت فوب خلیج فارس مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بارها اعلام کرده اند که هم اکنون نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد.

سهمیه بندی بنزین از روز پنجم خردادماه سال 94 متوقف و قیمت‌ها یکسان سازی شد؛ از این تاریخ قیمت هر لیتر بنزین معمولی ١٠٠٠ تومان و قیمت هر لیتر بنزین سوپر نیز ١٢٠٠ تومان تعیین شد.

کد خبر 270573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =