تهران از سرمایه گذاری مالزیایی‌ها در صنعت نفت ایران استقبال می‌کند

رئیس جمهوری گفت: ایران از سرمایه گذاری شرکت‌های مالزیایی در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی حمایت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، عصر دیروز (جمعه، 16 مهرماه) در نشست مشترک مطبوعاتی با محمد نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی در کوالالامپور، گفت: ما تصمیم داریم سال 2016 میلادی را به سال تحرک در توسعه و تقویت روابط مشترک در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی بدل کنیم.

وی با ابراز قدردانی از میهمان نوازی ملت و دولت مالزی، افزود: روابط با آسیا و از جمله کشور دوست و برادر مالزی، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه ویژه‌ای دارد.

روحانی با بیان این که ایران و مالزی دارای روابط بسیار خوب و برادرانه‌ای بوده‌اند، اما در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، روابط اقتصادی 2 کشور کاهش یافته است، تصریح کرد: امروز تصمیم گرفتیم سطح روابط را در مرحله نخست به دوره پیش از تحریم‌ها بازگردانیم و در مرحله بعد نیز به‌سرعت آن را به 2 برابر افزایش دهیم.

رئیس جمهوری عنوان کرد: ما علاقه‌مند هستیم در شرایط پسابرجام و پساتحریم که سرمایه گذاری‌های فراوانی به‌سمت ایران سرازیر شده، مالزی هم در بخش‌های مختلف حضور داشته باشد.

وی گفت: فضای بسیار خوبی برای فعالیت و سرمایه گذاری ایرانیان در مالزی و مالزیایی‌ها در ایران وجود دارد که 2 دولت از این مسیر حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

روحانی با بیان این که در 2 نشستی که با نخست وزیر مالزی داشتیم درباره راه‌های حرکت سریع در روند همکاری‌ها گفت‌و‌گو و تبادل نظر کردیم، افزود: مهم‌ترین مسئله تسریع در تحرک بخشیدن به روابط بانکی 2 کشور است، ما همچنین باید بخش‌های خصوصی 2 کشور را از ظرفیت‌های مشترک به طور کامل مطلع کنیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: ایران از سرمایه گذاری شرکت‌های مالزیایی در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی حمایت می‌کند، 2 کشور همچنین می‌توانند در زمینه صنایع غذایی حلال با هم مشارکت و همکاری کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران و مالزی در فناوری‌های پیشرفته، عنوان کرد: 2 کشور توافق کردند که همکاری‌های خود را در بخش‌های دانشگاهی و فناوری توسعه دهند.

کد خبر 270584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =