مانعی برای ساخت سکوهای گازی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با بیان این که مشکلی برای ساخت سکوهای گازی در این یارد وجود ندارد، گفت: تلاش می کنیم تا پیش از برنامه زمانبندی شده، سکوهای پارس جنوبی را تکمیل کنیم.

به گزارش شانا، محمد رحیم دهقانی در نشست کاری مشترک با مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس و مجریان این شرکت، در یارد بوشهر با اشاره به نتایج واگذاری صدرا به قرارگاه، گفت: هم اکنون همه مشکلات از جمله روابط بانکی، بیمه، مالیات، مسائل گمرکی و نیروی انسانی یکی پس از دیگری حل شده است. 

وی افزود: به این ترتیب مانعی برای توقف کار در یارد صدرا وجود ندارد و این شرکت تمام تعهدات خود را به کارفرما درباره ساخت سکوهای گازی پیگیری کرده و به نتیجه خواهد رساند.

دهقانی با بیان این‌که بیش از ٢ هزار و ٥٠٠ نفر در مجموعه صدرا فعالیت می کنند، گفت: جهش ایجاد شده در این مجموعه با حمایت دولت و کارفرمای طرح‌ها افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت صدرا اظهارکرد: در ماه‌های آینده شاهد روند صعودی پیشرفت ساخت سکوهای موجود در یارد صنعتی صدرا خواهیم بود.

جکت سه پایه سکوی فازهای ١٧ و١٨ بارگیری و آماده نصب است

وی گفت: هم اکنون بخش قابل توجهی از کالاهای مربوط به ساخت سکوها و سه پایه‌ها دریافت شده و در یارد صدراست. 

مدیرعامل شرکت صدرا ادامه داد: بنا به تدبیر کارفرما، ساخت جکت سه پایه فازهای ١٧ و١٨ (جایگزین در موقعیت فاز ١٤) انجام شده و سایر جکت‌های سه پایه و پل‌های مربوط به فازهای١٣ و ٢٢ تا ٢٤ با توجه به دریافت کالاهای مربوطه در حال ساخت و آماده سازی هستند.

نایب رئیس هیئت مدیره صدرا با اشاره به اولویت ساخت و نصب جکت سه پایه‌ها و عرشه‌های فازهای ١٣، ١٧و١٨(جایگزین شده با فاز١٤) و ٢٢ تا ٢٤، گفت: با حمایت همه جانبه کارفرما در تامین منابع مالی، عملیات ساخت، تکمیل، نصب و راه‌اندازی این سکوها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. 

همه کالاهای مورد نیاز صدرا تعین تکلیف شدند

دهقانی با اشاره به حل مشکل گمرکی برای ترخیص کالاها، گفت: همه کالاها هم‌اکنون تعیین تکلیف شده است؛ به نحوی که یا در حال ورود به یارد هستند، یا وارد گمرک شده‌اند. البته بخشی از کالاها هم در یارد بوشهر قرار دارند. 

وی با اشاره به تسهیل دریافت کالاها از گمرک، ادامه داد: هم اکنون کالاها در بازه زمانی 2 هفته‌ای از زمان اظهار، ترخیص و وارد یارد می‌شوند.

دهقانی با بیان این که زمان صرف شده برای ترخیص کالاها از گمرک اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: مانعی در مسیر آزادسازی کالاها از گمرک وجود ندارد. 

تلاش برای تکمیل اولویت های اعلام شده 

وی با تشکر از اعتماد و اطمینان وزارت نفت به مجموعه صدرا، گفت: امیدوارم در زمان مقرر و حتی زودتر از آن اولویت‌های اعلام شده برای ساخت و راه‌اندازی سکوها را عملی کنیم. 

دهقانی ادامه داد: براین اساس تلاش می‌شود تا پیش از پایان برنامه اعلام شده از سوی این شرکت، اولویت‌های کاری از جمله راه‌اندازی 2 سکوی گازی این فازها محقق شود. 

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت مجموعه‌های در ارتباط با ساخت و نصب تاسیسات فراساحلی این فازها، افزود: باید همزمان با مراحل ساخت سکوها، با استفاده از ظرفیت مجموعه نصب و شناوری، سه پایه‎ها در کنار جکت‌ها نصب شود.

مدیرعامل شرکت صدرا ادامه داد: به این ترتیب پس از پایان ساخت عرشه‌ها، امکانات مورد نظر همسو با نصب و راه اندازی سکوها به کار گرفته می شود. 

به گزارش شرکت نفت وگاز پارس، نشست کاری مشترک محمد مشکین فام، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مجریان این شرکت با مدیرعامل شرکت صدرا پنجشنبه ( 15 مهرماه) در یارد بوشهر شرکت صدرا برگزار شد. 

کد خبر 270630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =