افزایش ضریب بازیافت از مخازن میدان‌های قدیمی نفت ضروری است

دبیر کمیسیون انرژی گفت: باید در زمینه افزایش ضریب بازیافت از مخازن میدان‌های قدیمی نفت سرمایه گذاری کرد و با بهره مندی از فناوری‌های تازه، برداشت از مخازن میدان‌های قدیمی را افزایش داد.

عبدالحمید خدری در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره موضوع افزایش ضریب بازیافت و  ازدیاد برداشت نفت از مخازن نفتی اظهار کرد: این موضوع به معنای کسب عواید بیشتر از منابع نفتی است.

دبیر کمیسیون انرژی گفت: تعدادی زیادی از میدان‌های نفتی ایران وارد نیمه دوم عمر خود شده اند، از این رو باید با استفاده از فناوری‌های نو، ضریب بازیافت از آنها را افزایش داد.

این نماینده مجلس دهم افزود: توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه با تکیه‌بر ظرفیت‌های داخلی و خارجی به نفع صنعت نفت و کشور است زیرا باید از مخازن نفتی به‌گونه‌ای بهره‌برداری کرد که بیشترین عواید را نصیب کشور کند.

خدری گفت: افزایش یک درصد بازیافت نفت با مدنظر قرار دان قیمت کنونی نفت، درآمدهای فراوانی را نصیب کشور می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی ادامه داد: وزیر نفت در نشست کمیسیون انرژی که مردادماه امسال برگزار شد بخش زیادی از سخنان خود را به موضوع افزایش ضریب بازیافت اختصاص داد. 

این نماینده مجلس دهم افزود: هشت تا 9 میدان اصلی نفت داریم که 70 تا 75 درصد نفت در آنها تولید می شود و نیمی از عمر آنها گذشته است. بنابراین، برنامه‌های نوسازی و افزایش ضریب بازیافت با تکیه‌ بر فناوری ضروری است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی، محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن عنوان کرد و گفت: امیدوارم این هدف به یک خواست ملی بدل شود.

وزیر نفت از همه به‌ویژه رسانه‌ها خواست موضوع ضرورت ازدیاد برداشت را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 270682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =