در حالی که با حصول توافق میان اعضای اوپک بر سر فریز تولید خود، قیمت نفت در بازارهای جهانی از دو هفته پیش تا کنون روند صعودی به خود گرفته است، روسیه به عنوان تولید کننده بزرگ غیر اوپکی اعلام کرد که از فریز نفتی حمایت خواهد کرد.

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه ایران، رئیس جمهوری روسیه در بیست و سومین کنگره بین‌المللی انرژی در استانبول گفت: آماده کاهش تولید نفت است و از طرح فریز نفتی که به تدبیر سازمان اوپک طراحی شده حمایت خواهد کرد، در پی این اعلام، قیمت نفت به بیشترین میزان یک سال گذشته رسید. ولادیمیر پوتین گفته است روسیه از طرح کاهش تولید نفت حمایت می‌کند و در شرایط حاضر، مهار یا حتی کاهش تولید نفت تنها تصمیم درست برای تثبیت بازار جهانی نفت است. پوتین همچنین گفته است اگر قرار است عرضه نفت کاهش یابد، روسیه نیز آماده است تا تولید خود را کاهش دهد. وی افزود: با توجه به شرایط کنونی برای ثابت نگه داشتن قیمت، میزان تولید را کاهش داده‌ایم و در این زمینه از ابتکارعمل کشورهای عضو اوپک نیز حمایت می‌کنیم. به دنبال اظهارات پوتین، قیمت نفت در بازارهای جهانی به بیشترین میزان یک سال اخیر رسید و از بشکه‌ای 53 دلار فراتر رفت.

دبیرکل اوپک: میزان نفت خام انبار شده بسرعت کاهش می‌یابد

همچنین دبیر کل سازمان اوپک گفت: «در پی واکنش مشترک اعضای این سازمان طی روزهای اخیر٬ انتظار می‌رود میزان نفت خام انبار شده به سرعت کاهش یابد و تعادل دوباره در بازار نفت برقرار شود».

به گزارش فارس، به نقل از آناتولی ترکیه، محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان اوپک گفت: کمیته عالی‌رتبه اوپک اواخر این ماه در وین تشکیل جلسه خواهد داد. بنابراین نباید در روند تصمیم‌گیری آن از الان دخالت کنیم، چرا که قرار است گزارشی را برای نشست عادی اوپک در ماه آینده تهیه کند.

قیمت نفت به بیش از 53 دلار افزایش یافت

در عین حال قیمت نفت به بیش از 53 دلار افزایش یافت. در بازارهای جهانی به علت ابراز خوشبینی عربستان به توافق کاهش تولید و همچنین اعلام حمایت روسیه از این توافق قیمت هر بشکه نفت را به 53.18 دلار رسید.

به گزارش بلومبرگ، پس از اینکه عربستان نسبت به توافق رسیدن اوپک با دیگر تولیدکنندگان ابراز خوشبینی کرد و روسیه نیز اعلام کرد که از این توافق حمایت خواهد کرد، قیمت نفت افزایش یافت. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت بسیاری از تولیدکنندگان نسبت به همکاری با اوپک ابراز آمادگی کرده‌اند. وی دو روز دیگر با همتای روسی‌اش دیدار می‌کند.

نوآک گفته بود روسیه آماده است پس از توافق اعضای اوپک بر سر سهمیه‌شان با این سازمان همکاری کند. قیمت نفت از زمان توافق اوپک برای کاهش تولید در ماه گذشته تاکنون 10 درصد افزایش یافته است. به نوشته رویترز قیمت نفت به بالاترین رقم در یک سال گذشته رسیده است چراکه دلال‌ها فکر می‌کنند قیمت نفت بر اثر این توافق بالا خواهد رفت. نفت برنت با 1.25 دلار افزایش بشکه‌ای 53.18 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام امریکا با 75 سنت افزایش
 50.56 دلار معامله شد.

اوپک: تولید نفت ایران به ۳.۶۶۵ میلیون بشکه در روز رسید

بنا به آخرین گزارش ماهانه ارائه شده از سوی اوپک، تولید نفت ایران در ماه سپتامبر به طور متوسط روزانه ۳.۶۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است.

به گزارش فارس به نقل از آذرنیوز؛ سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آخرین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: ایران در ماه سپتامبر به طور متوسط روزانه 3.665 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. این گزارش می‌افزاید: متوسط تولید نفت ایران در ماه آگوست 3.634 میلیون بشکه بوده است. تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر با 220 هزار بشکه در روز افزایش به 33.39 میلیون بشکه در روز رسید. ایران بارها اعلام کرده است که قصد دارد تولید نفت خود را تا ماه مارس سال 2017 به 4 میلیون بشکه در روز برساند.

کد خبر 270886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =