افزایش ضریب بازیافت نفت از مخازن در فهرست اولویت‎هاست

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت نفت از مخازن، عواید فراوانی نصیب کشور می شود. بنابراین، باید برای تحقق این موضوع سرمایه گذاری مطلوبی شکل گیرد.

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار شانا درباره روند «احیای سهم از دست ایران در بازارهای جهانی نفت خام» اظهار کرد: در سال‎های گذشته با اعمال تحریم ها، سهم ایران در بازار نفت کاهش یافت و این شرایط از تاثیر ایران در بازار نفت کاست اما اکنون زمان خوبی برای پس گرفتن سهم از دست رفته در سال‎های تحریم است.

عضو کمیسیون عمران افزود: باید سهم کشور را به میزان ظرفیت بیش از اعمال تحریم‎ها، رساند.

این نماینده مجلس دهم، داشتن سهم در بازار جهانی نفت را برای کشورها با اهمیت دانست و گفت: در زمانی که قیمت نفت با کاهش زیادی روبرو شد کشورهای صادر کننده عمده نفت خام، صادرات خود را کاهش ندادند، زیرا سهم در بازار برای آنها با اهمیت تلقی می شود.

وی گفت: ایران نیز تلاش می کند سهم واقعی خود را در بازار جهانی نفت محقق کند.

عضو کمیسیون عمران، سرمایه گذاری در صنعت نفت را نیز مهم برشمرد و گفت: با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت نفت از مخازن، عواید فراوانی نصیب کشور می شود. 

وی گفت: برخی از میدان‎های نفت و گاز ایران با کشورهای همسایه مشترک است که همین موضوع اهمیت سرمایه گذاری را در این میدان‌ها افزایش می دهد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به تازگی، محور و هدف اصلی صنعت نفت در اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی را ازدیاد برداشت از مخازن عنوان کرد و گفت: امیدوارم این هدف به یک خواست ملی بدل شود.

وزیر نفت از همه به‌ویژه رسانه‌ها خواست موضوع ضرورت ازدیاد برداشت را مورد توجه قرار دهند.

سید محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، نیز پیشتر در گفتگو با شانا، مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه دو میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز اعلام کرده بود و سهم میعانات گازی از این مقدار را ٦٠٠ هزار بشکه در روز دانست.

کد خبر 270976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =