حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی با بازگشت شل به ایران توسعه می‌یابد

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: حضور شرکت شل در ایران بدون تردید باعث توسعه و پیشرفت حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی خواهد شد.

حمیدرضا صالحی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به حضور مسئولان شرکت انگلیسی - هلندی شل، طی هفته گذشته به ایران اشاره کرد و گفت: صنایع کشور، به‎ویژه صنعت پتروشیمی باید بیش از گذشته از نتایج برجام استفاده کنند، این موضوع باعث انتقال تکنولوژی و همچنین انتقال سرمایه به کشور می‌شود.

وی به حضور شرکت‌های خارجی به کشور در دوره پسابرجام اشاره کرد و افزود: ما در حوزه صنعت باید به دنبال افزایش سرمایه گذاری باشیم، شرکت‌های مختلف خارجی می‌توانند با متخصصان ایران مشارکت کرده و تولید را افزایش دهند.

صالحی تصریح کرد: حضور شرکت شل در ایران بدون تردید سبب توسعه و پیشرفت حوزه پایین دستی صنعت پتروشیمی می شود.

هانس نایکمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل، هفته گذشته با حضور در شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، پروژه‌های مشترکی در این صنعت داشته باشیم.

مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز عنوان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، برنامه‌های منسجمی برای افزایش تولیدات پتروشیمی داشته و انتظار دارد که تا سال ٢٠٢٥ کل تولید از ٦٠ میلیون تن کنونی به ١٦٠ میلیون تن در سال برسد.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و هانس نای کمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل، یکشنبه هفته گذشته (١٨ مهرماه) با حضور امیر حسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت، سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران و فندر، معاون سفیر انگلیس در ایران تفاهم‌نامه اولیه‌ای برای همکاری در صنعت پتروشیمی امضا کردند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شل گفت: با درایتی که در فعالان صنعت پتروشیمی کشور مشاهده می‌شود بدون تردید پروژه‌های این شرکت زودتر از پروژه‌های نفت و گاز اجرایی خواهد شد.

هانس نایکمپ، رئیس دپارتمان امور ایران در شرکت شل نیز گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم با شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پروژه‌های مشترکی در صنعت پتروشیمی داشته باشیم.

 

 


کد خبر 270990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =