پلی استایرن تخت جمشید پارس در بورس کالا عرضه می شود

محصول پلی استایرن شرکت تخت جمشید پارس عسلویه روز سه شنبه (27 مهر ماه) در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران عرضه می شود.

محمدرضا اخوان، مدیرعامل شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس عسلویه در این باره به شانا گفت: با تلاش متخصصان و مهندسان ایرانی واحد تولید GPPS با موفقیت مطابق آخرین فناوری تویو ژاپن راه اندازی شد و اکنون این محصول با بالاترین کیفیت به تولید انبوه رسیده است.

به گفته وی، نمونه های تولیدی شرکت تخت جمشید پارس به آزمایشگاه‌های معتبر ارسال و کیفیت محصول تایید شده است.

تولید محصول پلی استایرن (GPPS) شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس از روز سه شنبه، ششم مهرماه آغاز شده است و به فاصله محدودی در بورس عرضه می شود.

به گفته وی، در فرایند ساخت و راه اندازی واحد پلی استایرن شرکت پتروشیمیایی تخت جمشید پارس توان و ساخت داخل بیشترین سهم را داشته است و کلیه مراحل نصب و راه اندازی این طرح ازسوی شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

مجتمع پتروشیمیایی تخت جمشید پارس به عنوان نخستین تولید کننده پلی استایرن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف تولید انواع محصولات پلی استایرن در مدت ١٨ ماه ازسوی بخش خصوصی آغاز شد و به مرحله تولید رسید و براساس برنامه قرار است در آینده ای نزدیک به ظرفیت تولید ٦٥ هزار تن در سال از انواع محصولات GPPS، HIPS  و XPS و ١٢٠ هزار تن محصول EPS دست یابد.

پلی استایرن، یکی از رایج ترین رزین‌های تجاری ترموپلاستیک و آمورف است که محدوده وسیعی از خواص فیزیکی و مکانیکی را داراست و قیمت جذاب آن، نظر تولیدکنندگان طیف گسترده ای از اقلام را به خود جلب می‌ کند.

این ماده به صورت گرانول‌های استوانه‌ای شکل (یا دانه‌های کروی پلی استایرن انبساطی) تولید می‌شود.

کد خبر 271021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =