نیروگاه‌های خورشیدی با سرمایه‎های خارجی در شیراز ساخته می‌شود

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس گفت: در چهار ماه نخست سال 95، تعداد چهار طرح سرمایه گذاری خارجی در فارس اجرایی شده که یکی از آن‌ها احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

به گزارش شانا، بابک دایی، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس، عصر دیروز (یکشنبه، 25 مهرماه) در جلسه شورای سرمایه گذاری استان فارس با بیان این مطلب گفت: این طرح‌ها در مجموع با اعتباری بالغ بر 24 میلیون دلار به تصویب رسیده است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 250 کیلووات با سرمایه گذار اهل چین با اعتبار 1.4 میلیون دلار و نیروگاه خورشیدی 15 کیلووات با سرمایه گذار فرانسوی با اعتبار 15 میلیون یوروست.

دایی با بیان این که در سال 94 در بخش سرمایه گذاری خارجی تنها یک طرح با اعتبار 4.6 میلیون دلار در استان اجرایی شده است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج برابر افزایش داشته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان فارس عنوان کرد: تعداد 278 میلیون دلار پروژه سرمایه گذاری نیز در استان در حال اجراست که کارهای این پروژه‌ها برای اجرایی شدن در حال اجراست.

وی گفت: طرح‌های در حال اجرا شامل 2 نیروگاه گازی سیکل ترکیبی، هر کدام با ظرفیت 30 کیلووات، تولید سازه‌ها، نیروگاه خورشیدی و تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است.

 

کد خبر 271062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =