زاهدان بهار سال آینده با گاز طبیعی سبز می شود

طرح گازرسانی به زاهدان اواخر امسال یا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) در بازدید از خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان که با حضور استاندار انجام شد، گفت:  با تمهیداتی که طی چهار ماه گذشته اتخاذ شد و تزریق منابع مالی جدید، شاهد شتاب در اجرای این خط هستیم.

وی افزود: هم اکنون روزانه 70 تریلی، لوله مورد نیاز خط را به منطقه منتقل می کنند و 120 جوشکار به طور همزمان در حال کار هستند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: خط 230 کیلومتری انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان تا اواخر امسال یا فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر نفت با اشاره به اجرای طرح‎های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع، یکهزار و 300 کیلومتر خط لوله با 6 هزار میلیارد تومان اعتبار در این استان اجرا می شود.

عراقی ادامه داد: از خط هفتم سراسری یک انشعاب به سمت چابهار و یک انشعاب نیز به سمت زاهدان اجرا می شود و این خط در ادامه به زابل می رسد.

وی اعلام کرد: پس از بهره برداری از خط انتقال گاز زاهدان، فازهای بعدی این طرح اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: تامین منابع مالی این طرح ها در اولویت این شرکت قرار دارند.

عراقی با اشاره به تاثیر اقتصادی اجرای این طرح در استان گفت: نگاه بخش دولتی در تعریف طرح ها، در وهله نخست رفاه مردم است.

به گفته وی، با گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان افزون بر بخش خانگی، به بخش های نیروگاهی و صنایع نیز گازرسانی می شود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با تحقق برنامه های گازرسانی از مصرف سوخت مایع جلوگیری می شود که افزون بر صرفه جویی اقتصادی، تاثیر چشمگیری در کاهش آلودگی محیط زیست می شود.

وی اعلام کرد: از اواخر اسفندماه امسال سوخت مایع به نیروگاه‎ها تحویل نمی شود.

عراقی با بیان این که گاز محور توسعه است، گفت: با ورود گاز به این استان شاهد توسعه بخش های مختلف از جمله صنایع خواهیم بود.

کد خبر 271141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =