رویکرد فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت برق دنبال می‌شود

معاون وزیر نیرو با اشاره به سهم ۶۰ درصدی نیروگاه‌های خصوصی در تولید برق مصرفی کشور، گفت: رویکرد فعال‌سازی بخش خصوصی در صنعت برق با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هوشنگ فلاحتیان امروز (سه شنبه، ٢٧ مهر) در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی «تجربه‎ها و مدل‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در صنعت برق» افزود: تولید و توزیع در صنعت برق ایران به سمت خصوصی سازی تا مرز ۸۰ درصد درحال حرکت است.

وی گفت: هم اکنون ۴۰ درصد برق مصرفی کشور از سوی نیروگاه‌های دولتی تامین می‌شود و افزون بر آن، بخش زیادی از نیروگاه‌های دولتی در فهرست فروش قرار دارند.

فلاحتیان ادامه داد: هم اکنون 100 درصد تجهیزات توزیع برق و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات پست‌های برق در داخل کشور تولید می‌شود و نام ایران در کنار تولیدکنندگان بزرگ جهانی در عرصه ساخت نیروگاه‌ها قرار دارد.

وی با بیان این‌که خوش حساب بودن ایران در عرصه بین‌المللی را باید به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ایران افزود، گفت: با وجود برخورداری کشور از ۷۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی و افزایش پنج هزار مگاواتی این ظرفیت در هرسال که موید فعل و انفعالات تجاری بسیار است، وزارت نیرو هیچ تعهد مالی انجام نشده ای در حوزه بین المللی ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: از سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران در قالب‌های مختلف قراردادی از جمله BOT،  و ...  باشند استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم در فضایی شفاف با متقاضیان مذاکره کنیم.

وی در پایان گفت: این رویه هم اکنون نیز دنبال می‌شود و روزی نیست که با طرف خارجی مذاکره ای نداشته باشم.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو از صبح دیروز (دوشنبه، 26 مهرماه) و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد، این کنگره عصر امروز (سه‎شنبه، 27 مهرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 271169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =