فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران تشریح شد

فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در مجموعه هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، عادل نژاد سلیم، مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس  امروز (سه شنبه 27 مهر) در دومین روز از برگزاری دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی «برنامه‌های آینده صنعت پتروشیمی، راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی»، به تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری این هلدینگ پرداخت و گفت: پتروشیمی هنگام در عسلویه، پتروشیمی آپادانا، پروژه لردگان، پروژه الفین ایلام، پروژه الفین گچساران و پروژه ESBR صدف از جمله پروژه‌های مستعد هلدینگ برای جلب همکاری و مشارکت متقاضیان داخلی و خارجی به شمار می‌روند.

وی پروژه پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ را از پروژه‌های اولویت‌دار هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد و افزود: این پروژه هم اکنون پیشرفت ۳۶.۵ درصدی دارد و از آنجا که بهره برداری از آن، تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن اتان و ۱.۵ میلیون تن ال پی جی را به دنبال دارد، با جدیت دنبال می شود.

نژاد سلیم ادامه داد: این پروژه سال ۹۷ راه اندازی می‌شود و از مشارکت سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف این طرح استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به این‌که پروژه ان جی ال ۳۲۰۰ به عنوان نخستین واحد ان‎جی‎ال واگذار شده به بخش خصوصی کشور مطرح است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه از آن حیث که خوراک مورد نیاز پتروشیمی بندر امام را تامین می‌کند، حائز اهمیت است.

نژادسلیم در ادامه هلدینگ خلیج فارس را نخستین مجموعه بخش خصوصی با این وسعت دانست که فعالیت آن با 15 شرکت آغاز شد و اکنون بیش از 100 شرکت به‎طور مستقیم یا غیر مستقیم با این شرکت همکاری می کنند.

وی با استقبال از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای تامین منابع طرحهای این هلدینگ گفت: اکنون بودجه مورد نیاز برای 15 طرح در حال اجرا 6.2 میلیارد دلار و برای پروژه های مهندسی چهار میلیارد دلار و طرح‎های در حال مطالعه پنج میلیارد دلار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس یادآور شد: جایگاه شرکت هلدینگ خلیج فارس در میان 100 شرکت برتر جهان در رتبه 34 و دومین شرکت در خاورمیانه و  نخستین شرکت پیشرو در کشور قرار دارد و تفاهم‎نامه‏‎هایی با شرکت های مختلف خارجی امضا کرده است.

کد خبر 271187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =