ایران می تواند به سومین تولید کننده پتروشیمی جهان بدل شود

معاون مدیرعامل توتال در توسعه تجاری بخشهای پالایش و پتروشیمی با اشاره به قابلیت‌های ایران در تولید محصولات صنعت پتروشیمی گفت: این ظرفیت برای این کشور وجود دارد که در جایگاه سوم جهان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سرژ لورک امروز (سه شنبه، ٢٧ مهر ماه) در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی با عنوان «برنامه‎های آینده صنعت پتروشیمی، راهبردهای توسعه و نوسازی بخش پایین دستی» گفت: ایران اکنون در جهان از لحاظ تولید محصولات پتروشیمی در جایگاه هشتم قرار دارد.

وی گستردگی منابع نفت و گاز ایران، دانش فنی بالا و نیروی کار تحصیلکرده را از ظرفیت‎های ایران برای رشد و پیشرفت اعلام کرد و گفت: ایران در شرایط کنونی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی است.

معاون مدیرعامل توتال در توسعه تجاری بخشهای پالایش و پتروشیمی، مدیریت پروژه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به‎وسیله مهندسان ایرانی را در دوران تحریم بیانگر توانمندی شرکت‌های ایرانی دانست.

این کارشناس حوزه انرژی، توسعه ذخایر بالادستی را برای صنعت نفت ایران یک ضرورت دانست و بر رقابتی شدن بازار خوراک محصولات پتروشیمی ایران تاکید کرد.

وی دسترسی به فناوری‌های روزآمد دنیا را افزون بر تامین مالی و همچنین کاهش هزینه‎ها، از دیگر ضرورت های صنعت نفت ایران خواند.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو دیروز (دوشنبه، 26 مهر ماه) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد و عصر امروز (سه شنبه، ٢٧ مهرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 271199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =