فرصت‌ها و محدودیت‌های سرمایه‏‎گذاری در صنعت برق ایران تشریح شد

فرصت‌ها و محدودیت‌های صنعت برق ایران از سوی یکی از فعالان صنعت برق کشور تشریح شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بهمن مسعودی، قائم مقام مدیرعامل شرکت ماهتاب گستر امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) در دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو در نشست تخصصی «تجربه‌ها و مدل‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی در صنعت برق» در تشریح فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت برق ایران گفت: ریسک این صنعت و مخاطره فناوری‌های آن در ایران پایین است و این موضوع بیانگر امنیت سرمایه‌گذاری در صنعت برق ایران است.

وی افزود: صنعت برق، صنعتی راهبردی در کشور به شمار می‌رود و افزون بر آن، منابع انرژی اولیه آن مانند گاز طبیعی در دسترس است.

مسعودی در عین حال به محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور اشاره کرد و گفت: در ایران نگاه به برق هنوز ابزاری است و به عنوان یک کالای اقتصادی به آن نگاه نمی شود و این نوع نگرش نیازمند اصلاح است.

وی ادامه داد: نقش 2 گانه وزارت نیرو که هم به عنوان بخش حاکمیتی و هم بازیگر اصلی بازار نقش آفرینی می کند نیز از دیگر محدودیت‌های موجود در این زمینه است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ماهتاب گستر ابراز امیدواری کرد با رفع محدودیت‌های عنوان شده و حل کامل مشکلاتی که از دوران تحریم نشات گرفته است، سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور تقویت شود.

دومین کنگره راهبردی نفت و نیرو از صبح دیروز (دوشنبه، 26 مهرماه) و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت و جمعی از مدیران ارشد بخش نفت و نیرو کشور در هتل المپیک تهران آغاز بکار کرد، این کنگره عصر امروز (سه‎شنبه، 27 مهرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 271200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =