600 هزار خانوار سیستان و بلوچستان از مزایای گاز برخوردار می شوند

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، در مجموع زمینه برخورداری 600 هزار خانوار شهری و روستایی این استان را از مزایای گاز فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار شانا، ناصر ابراهیمی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، عصر دیروز (سه شنبه، 27 مهرماه) در حاشیه بازدید معاون وزیر نفت از خط لوله انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان و در جمع خبرنگاران گفت: 50 درصد خانوار استان سیستان و بلوچستان شهری و 50 درصد نیز روستایی هستند.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: گازرسانی به شهر زاهدان، اولویت نخست این شرکت به شمار می رود که نیمی از جمعیت شهری استان در آن ساکن هستند.
 
ابراهیمی اعلام کرد: بر اساس برنامه های تعریف شده، با اتصال زاهدان به شبکه سراسری گاز، 150 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گازدار شده و 10 هزار انشعاب نیز نصب می شود.
 
وی با بیان این که هم اکنون در مجموع پیمانکار اجرای 700 کیلومتر شبکه گذاری گاز در این شهر انتخاب شده است، گفت: 350 کیلومتر شبکه باقیمانده نیز در آینده پیمان سپاری می شود.
 
به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در مجموع یکهزار و 200 کیلومتر شبکه گاز در شهر زاهدان اجرا و 120 هزار خانوار از مزایای گاز برخوردار می شوند.
 
ابراهیمی درباره هزینه گازرسانی به مناطق مختلف کشور از طریق خط لوله گفت: هزینه گازرسانی به مناطق سردسیر، به ازای هر خانوار 6 میلیون تومان برآورد شده که این مقدار در مناطق گرمسیر 2.5 میلیون تومان است.
 
وی ادامه داد: در صورتی که هزینه بیش از موارد یادشده تمام شود، از روش های دیگری از جمله سی ان جی، ال پی چی و مینی ال ان جی گازرسانی انجام می شود.
کد خبر 271247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =