دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت بهمن ماه برگزار می‌شود

دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت ایران با حمایت مدیریت اکتشاف، بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد رمضان زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود و رئیس هیئت مدیره انجمن ژئومکانیک نفت ایران، امروز (چهارشنبه 28 مهر) در نشستی خبری از برگزاری دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت، در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: ژئومکانیک نفت یکی از گرایش‌های تازه است که قدمت آن در دنیا به 16 سال می‌رسد.

وی افزود: این گرایش نوپا (ژئومکانیک نفت) در زمینه‎هایی همچون اکتشاف، حفاری، تولید و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی به‌ویژه در حوزه ازدیاد برداشت، نقش مهمی دارد.

رمضان زاده با بیان این که انجمن ژئومکانیک نفت ایران از سال 92 کار خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این انجمن و همچنین تلاش اعضای آن، انجمن ژئومکانیک نفت ایران تاکنون از توسعه خوبی برخوردار بوده و جزو انجمن‌های ممتاز به شمار می رود.

رئیس هیئت مدیره انجمن ژئومکانیک نفت ایران، ضمن قدردانی از محمدرضا مقدم، معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، به دلیل حمایت‌های متعدد از این انجمن، عنوان کرد: اولین کنفرانس این انجمن با حمایت‌های معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، اردیبهشت ماه پارسال برگزار شد که تجربه موفقی بود، از این رو دومین کنفرانس نیز بهمن ماه برگزار می‌شود.

مجید نیکخواه، دبیر علمی کنفرانس ژئومکانیک نفت ایران نیز در این نشست با بیان این که ژئومکانیک نفت نقش تعیین کننده‌ای در حوزه انرژی دارد، گفت: محورهای اصلی دومین کنفرانس ژئومکانیک نفت مطابق با نیاز کشور و اهداف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به این که در این کنفرانس سه سخنران کلیدی حضور خواهند داشت، افزود: نشست‌های تخصصی نیز با توجه به نیازهای روز صنعت کشور، در این کنفرانس تشکیل خواهد شد.

نیکخواه ادامه داد: اعضای سیاست گذاری و کمیته علمی این کنفرانس از متخصصان و مدیران صاحب نام صنعتی هستند، همچنین تعداد 28 داور علمی از استادان بنام دانشگاه در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

دبیر علمی کنفرانس ژئومکانیک نفت ایران تصریح کرد: تاکنون 126 مقاله برای این کنفرانس ارسال شده که به دلیل نوپا بودن انجمن ژئومکانیک نفت، ارسال این تعداد مقاله بسیار ارزشمند است.

دومین کنفرانس انجمن علمی ژئومکانیک نفت ایران، بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 271252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =