مصرف بخش انرژی 9 برابر استانداردهای جهانی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران در بخش انرژی 9 برابر دنیا مصرف دارد، این مقدار مصرف، ضمن هدر رفت منابع ملی آلودگی ایجاد می‌کند.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، ضمن تشکر از نمایندگان به دلیل توجه خاص به مسئله آلودگی هوا که تمامی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به دلایل طبیعی و فعالیت‌های صنعتی بخش عمده‌ای از مردم با آلودگی هوا روبرو هستند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا با همکاری تمامی وزارتخانه‎ها و دستگاه‌‎های اجرایی تنظیم شده است، افزود: در برخی مواد این لایحه از قوانین 20 سال گذشته که در این باره وجود داشته استفاده شده و برخی پدیده‎ها همچون گرد و غبار که مسئله مهمی برای کشور است نیاز به قوانین جدید داشته که در این لایحه دیده شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی کلی نظام در حوزه محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست که در بند یک آن به موضوع آلودگی هوا اشاره شده، امید است مجلس نیز پس از ابلاغ سیاست‌های کلی به آن پاسخ دهد و این قانون را که جامع و روزآمد بوده با رای بالا به تصویب رساند.

ابتکار عنوان کرد: تصویب این لایحه پیام قوی و مستحکم بین‌المللی را به جهانیان می‌رساند که موضوع سلامت و محیط زیست برای ایران و ایرانی اهمیت دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که با توجه به مطالعه صورت گرفته در سال 89 مردم حدود 9 میلیارد دلار سالانه به خاطر مسائل زیست محیطی خسارت دیدند، گفت: میزان این خسارت امروز به حدود 30 میلیارد دلار رسیده است که بر اساس این قانون اگر مصرف سوخت اصلاح شود صرفه جویی بسیاری ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: ایران در بخش انرژی 9 برابر دنیا مصرف دارد، این میزان مصرف منابع ملی را هدر داده و آلودگی ایجاد می‌کند.

ابتکار با بیان این که لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا تمامی ابعاد زیست محیطی، بهداشتی و اقتصادی را در نظر گرفته است، تصریح کرد: لایحه یادشده همسو با اقتصاد مقاومتی تنظیم شده که اگر صنایع روزآمد شوند می‌توانند در بخش انرژی صرفه جویی کنند که ثمره نخست آن نیز نصیب خودشان می‌شود، این لایحه نه تنها مشکلی برای صنایع ایجاد نمی‌کند، بلکه به صنایع، تولید، اشتغال و سلامت کشور کمک خواهد کرد.   

کد خبر 271282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =