کتاب «پالایشگاه تبریز در گذر نفت و جنگ تحمیلی» رونمایی شد

کتاب «پالایشگاه تبریز در گذر نفت و جنگ تحمیلی» همزمان با سالگرد بمباران این پالایشگاه در دوران هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این کتاب ازسوی «محمد ولی نصیبی» آزاده و جانباز دوران دفاع مقدس به نگارش در آمده است.

این آزاده جانباز پس از سال های اسارت در زندان های بعثی پس از بازگشت به میهن اسلامی در پالایشگاه تبریز مشغول به فعالیت شده است.

نویسنده کتاب «پالایشگاه تبریز در گذر نفت وجنگ تحمیلی»، هم اکنون به عنوان رئیس امور حقوقی و قراردادهای شرکت پالایش نفت تبریز فعالیت می کند و توانسته است اسناد و مدارک معتبر و مهمی را از فعالیت های پالایشگاه جمع آوری و به رشته تحریر درآورد.

نصیبی ادامه داد: پالایشگاه تبریز به عنوان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شرکت‎ها از لحاظ سوخت رسانی به جبهه های جنگ حق علیه باطل و کارخانه های شمال غرب کشور مورد توجه دشمنان نظام بود و بعثی‎ها سعی کردند تا با بمباران این پالایشگاه از توان ایران اسلامی بکاهند.

وی افزود: پالایشگاه تبریز و حوادث تلخ و شیرین آن در هشت سال دفاع مقدس جزء لاینفک تاریخ دفاع مقدس به شمار می رود و در اثر 22 بار بمبارانی که این شرکت را مورد هدف قرار داد، این شرکت 29 شهید تقدیم کشور کرده است.

نویسنده کتاب «پالایشگاه تبریز در گذر نفت و جنگ تحمیلی» گفت: در فصل نخست کتاب خلاصه ای از چگونگی تشکیل و پیدایش نفت و تلاش و توطئه های شرکت های نفتی برای تصاحب و بهره مندی از منابع نفتی بیان شده است.

وی اعلام کرد: در فصل دوم کتاب به وضعیت، حوادث و رخدادهای پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی اشاره شده و در فصل سوم نیز زمینه آشنایی با کلیات فرآیندهای پالایشی و سرویس های جانبی پالایشگاه فراهم شده است.

نصیبی ادامه داد: در فصل پایانی کتاب نیز به شهدای پالایشگاه تبریز که در قافله نور جان و سر باخته و در آتش ایمان سوختند، اشاره شده است.

مراسم با حضور سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، سردار جعفری، مدیرکل ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، امیر اسدی فرمانده پدافند هوایی شمال غرب کشور و سرهنگ احمدی فام، جانشین فرمانده لشکر 21 حمزه و دیگر مدیران استانی برگزار شد.

کد خبر 271285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =