اقتصاد مقاومتی، دکترین برتر توسعه کشورهای اسلامی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در هفتمین کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در مالزی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به عنوان دکترین برتر برای توسعه کشورهای اسلامی تشریح کرد.

به گزارش شانا، به نقل از ایرنا، مهدی یوسفی، در نشست «رهبری الهام بخش، صداقت و شجاعت در رهبری» که در مالزی برگزار شد، ثبات در تصمیم گیری را یک عامل ضروری در رهبری و مدیریت دانست.

وی افزود: ثبات و شجاعت در اجرای سیاست‌های اقتصادی مورد تائید رهبران در مقاطع مختلف سبب خواهد شد همواره از سوی مردم از آنان به نیکی یاد شود.

یوسفی به عنوان نماینده ایران در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در کوالالامپور شرکت کرده است در نشستی با حضور نخبگان و کارشناسان برتر اقتصادی جهان اسلام و مسئولان مرکز اسلامی توسعه تجارت سخن گفت. 

یوسفی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، گفت: هدف از اجرای این برنامه، عدم وابستگی به برخی قدرت‌ها در صورت تغییر در روابط ایران با این کشورها است.

وی در ادامه این نشست که نمایندگانی از مالزی، اندونزی و سنگاپور نیز حضور داشتند به تشریح اقتصاد مقاومتی در ایران و نقش ثبات و شجاعت در مدیریت رهبران جهان اسلام برای پیشبرد اهداف اقتصادی پرداخت.

اقتصاد مقاومتی؛ برترین دکترین توسعه کشورهای اسلامی

یوسفی اقتصاد مقاومتی را یکی ار برترین دکترین های توسعه کشورهای اسلامی عنوان کرد که می‌تواند مبنای عمل و اقدام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اتحاد میان کشورهای اسلامی و ثبات سیاست‌های اقتصادی همواره به عنوان تنها راهکار حل مشکلات مسلمانان جهان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تاکید شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: به اعتقاد من، با پیاده‌سازی این مدل در مقیاسی بالاتر در جهان اسلام، مسلمانان خواهند توانست بر همه مشکلات اقتصادی غلبه کنند.

سیاست ایران؛ بهبود روابط با همه کشورها

وی با تاکید بر سیاست ایران برای بهبود روابط با همه کشورها به ویژه دنیای اسلام، اظهار داشت: هدف دکترین اقتصاد مقاومتی، «مقاوم سازی اقتصاد» در برابر تکانه‌های ناشی از حوادث جهانی شامل تحریم‌ها و بحران‌های احتمالی در اقتصاد جهان است که در ایران این تئوری به عنوان پایه و اساس برنامه ریزی‌های اقتصادی دولت در همه ابعاد آن اجرا می شود.

یوسفی افزود: در دکترین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای توسعه اقتصادی محدودیتی در ارتباط با دیگر کشورها قائل نیست، بلکه حاکمیت عقلانیت برای وابسته نشدن به کشورهای سلطه در برابر برخی شوک‌های اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که نظریه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات مذهبی و اسلامی دارد، گفت: چالش‌های ناشی از تحریم، خروج از رکود، افزایش صادرات غیرنفتی و رشد علمی از مهمترین مزیت‌های اقتصاد مقاومتی است و فراخوان رهبر جمهوری اسلامی ایران برای همراهی مردم در این سیاست عامل موفقیت آن خواهد بود.

یوسفی افزایش صادرات، رشد اقتصادی در ایران و مشارکت مردم ایران را دارای نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این یکی از ارزش های جامعه ایرانی است که همواره سیاست های اقتصادی رهبران خود را تایید می کنند و حامی آن هستند.

کنفرانس سرمایه‌گذاری و تجارت جهان اسلام که همه ساله توسط سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می شود، از موثرترین و قدرتمندترین رویدادهای در حال رشد، برای ایجاد فرصت های همکاری بین کشورهای اسلامی شناخته شده و فرصتی مناسب برای بسط و توسعه نفوذ بخش های دولتی و خصوصی در کشور های اسلامی است.

کد خبر 271293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =